DataCom levererar trådlöst nätverk till LOVE Stockholm 2010

Report this content

Uppdraget från Stockholms stad handlar om att förse mediecenter, temaområden och hot spots runt om staden med snabb trådlös uppkoppling. Mediecentret som är det största och mest komplicerade någonsin i Sverige måste hantera 3000 arbetande journalister under perioden. För att hantera trycket från dessa krävs beprövad trådlös teknik. DataCom har valt Meru Networks som leverantör av det trådlösa nätet för att säkerställa täckning över hela området, framförallt i högtrafikområden som i Mediecentret där stora filer som bild och video ska skickas från evenemanget till nyhetsbyråer runtom världen. Meru Networks valdes på grund av deras beprövade förmåga att hantera många samtidiga användare med pålitlig och kvalitetssäkrad trådlös. Bland annat nyttjades Meru Networks teknik på många stora hotell under vinter OS 2010 i Vancouver.

I uppdraget att hålla hela bröllopsfesten online ingår att skydda nätet. Det svenska säkerhetsföretaget Clavister levererar därför kraftfulla och pålitliga brandväggar. Både ingående och utgående Internettrafik övervakas via de speciella brandväggarna som säkerställer att inget olämpligt äger rum och att både information och användare är skyddade.

DataCom, Meru Networks och Clavister är stolta över förtroendet att få ansvara för att världen kan ta del av kronprinsessans bröllop och kringliggande aktiviteter i LOVE Stockholm 2010.
Om DataCom För mer information kontakta Jonas Köpniwsky, PR DataCom, tel. +46 8 545 063 24, mob.tel. +46 70 882 84 40, jonas@comvision.se.

DataComs fokus är att hjälpa företag och organisationer att öka nyttan med it genom att leverera produkter och tjänster som förenklar hantering, drift och utveckling av it-infrastruktur. DataCom har funnits sedan 1989 och vet vilka lösningar som kan skapa problem och vilka som fungerar. Företaget är också märkesoberoende och väljer därför den kostnadseffektivaste lösningen för varje situation.
DataCom skapar lösningar åt kunderna så att de slipper tänka på och bekymra sig över sin IT-miljö. De ska istället kunna koncentrera sig på att utveckla sin verksamhet. DataCom är ett av fyra företag i DC-gruppen som även består av CloudCom, CanCom och Kabeldragarna.
www.datacom.se

Om Clavister Clavister har sedan 1997 levererat ledande nätverkssäkerhetslösningar till kommersiell nytta för tiotusentals företag världen över. Clavisters familj med UTM-produkter (Unified Threat Management) och lösningar för säker fjärråtkomst till nätverk ger flexibel och innovativ nätverkssäkerhet med administration och kontroll i världsklass.
Clavister är pionjärer inom virtuell nätverkssäkerhet, vilket tillsammans med en portfölj med hård- och mjukvarulösningar ger kunderna full valfrihet. Clavisters produkter backas upp av företagets prisbelönta support, underhåll och utbildningsprogram.
Clavister har sitt säte i Sverige, och företagets produkter säljs via internationella försäljningskontor, distributörer och återförsäljare över hela EMEA och Asien. www.clavister.se

Om Meru Networks Meru Networks är en världsledande tillverkare av trådlösa LAN. Merus innovativa arkitektur möjliggör det helt trådlösa företaget och garanterar robust leverans av företagets alla affärskritiska applikationer. Merus prisvinnande "Air Traffic Control" teknologi har tagit fördelarna från mobiltelefoni arkitekturen och integrerat dem i WLAN världen. Meru har den enda lösningen på marknaden som ger tillräcklig tillförlitlighet, skalbarhet och säkerhet, nödvändigt för konvergerade WLAN lösningar inkluderande tal, data och video. Meru grundades år 2002, med huvudkontor i Sunnyvale, Kalifornien.
www.merunetworks.com

Taggar: