DF Certifiering breddar sin produktportfölj

DF Certifiering lanserar en serie certifieringar baserade på ledande ramverk inom Service Management som ger IT-personal möjlighet att certifiera sig i sin yrkesroll. Därmed stärker bolaget sin position i Norden inom IT-relaterade certifieringar.

Den certifiering som nu lanseras är Certifierad i IT Affärsmannaskap. Certifieringen vänder sig till de ledare, IT tekniker och IT konsulter som vill utveckla sin kunskap i att motivera och presentera lösningsförslag och som redan idag har inslag av kundkontakt i sitt arbete.

- Att minska kommunikationsgapet mellan verksamheten och IT-tekniker blir allt mer aktuellt efter som fler och fler IT-relaterade beslut tas i linjen. Vi har fått ett fantastiskt gensvar från marknaden vid framtagandet av denna certifiering, så våra förväntningar på stor volym är höga, säger Svante Lundqvist, VD på DF Certifiering.

DF Certifiering är ett dotterbolag till Dataföreningen i Sverige.

Svante Lundqvist, VD, DF Certifiering AB (helägt dotterbolag till Dataföreningen Sverige).
Telefon: 46 705 68 89 30
E-mail: svante.lundqvist@dfs.se

Dataföreningen är en oberoende intresseorganisation för yrkesverksamma inom IT-branschen. Antalet medlemmar är cirka 15 000. Föreningen bedriver sin verksamhet i kretsar och nätverk i hela landet. Dataföreningen har tre dotterbolag, vars verksamheter är inriktade på kompetensutveckling: DF Certifiering, DF Kompetens samt Dataföreningen i Sverige Service AB. Mer information finns på www.dfs.se.