Datametrix får strategisk order från Proffice

Report this content

Netcomägda Datametrix får strategisk order från Proffice Communication Center Datametrix har fått en strategisk order av Proffice Communication Center omfattande två stycken call center system. Initialt är lösningen dimensionerad för 250 stycken agentarbetsplatser. Systemen är baserade på lösningar från Lucent Technologies och Davox Corporation. Lösningen kommer att ge Proffice Communication Center möjligheten att hantera all typ av media, från tal till Internetbaserade tjänster. Systemet kommer att implementeras med start under mars månad. -- Med denna lösning från Datametrix blir vi inte bara ledande inom traditionella call center tjänster. Nu kommer vi också att kunna erbjuda våra befintliga och nya kunder spjuspetsteknologi inom Internetbaserade lösningar. Därmed blir vi ett komplett Communication Center, säger Arne Olafsson vd för Proffice Communication Center. Datametrix, som ingår i börsnoterade NetCom AB, är systemintegratörer med fokus på kundanpassade lösningar inom Call Center Solutions, Internet Communication Services och Broadband Access. Datametrixgruppen har täckning i hela Norden med ca 150 medarbetare. Konstellationen har vuxit mycket snabbt tack vare rätt kompetensmix och ett arbetssätt som är snabbt, flexibelt och processorienterat för att kunna skapa konkurrenskraftiga, integrerade lösningar för kunderna. För mer information: Mats Leneklint, Account Manager Datametrix AB tel. 08-52 200 206, mobil 073-973 42 06 Arne Olafsson, VD Proffice Communication Center tel. 0123-29420, mobil 070-1825532 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/22/20000222BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/22/20000222BIT00540/bit0002.pdf