Datametrix sluter nytt avtal med Procordia Food

Report this content

Datametrix sluter nytt avtal med Procordia Food Systemintegratören Datametrix har tecknat ett ramavtal med Procordia Food AB om leverans av 1000 distansarbetsplatser för ADSL till Procordia Food och de övriga svenska Orkla-företagen. Ramavtalet innebär att också att Carlsberg, OLW, Kå-Kå och Abba Seafood är avropsberättigade. Procordia Food har ett stort antal säljare och administrativ personal som jobbar på distans. För att öka kvaliten för dessa väljer man en lösning för distansarbetsplatser från Datametrix. Lösningen är baserad på en ADSL router; Shiva LanRover 1080, med brandväggsfunktionalitet samt tjänsten Tele2 Bredband ADSL. -"Fördelarna för Procordia Food är stora. Genom att välja en och samma hårdvara för ADSL och brandvägg ökar man säkerheten i sina system. På det här sättet finns det inte någon möjlighet för användarna att koppla bort säkerheten." säger Robert Haglund, Affärsområdeschef på Datametrix. "Det blir också möjligt att integrera företagets säkerhetspolicy även på distansarbetsplatserna. Nuvarande och kommande anslutna användare får en tryggare vardag med bättre anslutningar, minskad administration och högre säkerhet". Datametrix vann upphandlingen i strid med samtliga ADSL inriktade operatörer på marknaden. För mer information, vänligen kontakta: Datametrix marknadsavd. 08-52 200 201 Datametrix AB ingår i börsnoterade Tele2 AB och är en av Nordens ledande systemintegratörer. Företagets huvudområden är kundanpassade lösningar inom telefoni, datakommunikation och bredband. Inom datakommunikation och telefoni utvecklar man effektiva kommunikationslösningar för operatörer, företag och enskilda. Datametrixgruppen har täckning i hela Norden med cirka 160 medarbetare. Mer information om Datametrix finns på http://www.datametrix.se Procordia Food är ett av Sveriges ledande livsmedelsföretag med starka varumärken som Felix, Önos, BOB, Ekströms, Risifrutti® och FUNLight. Företaget omsätter 3,3 miljarder kronor och har 1 750 anställda. Procordia Food ingår i Orkla Foods - Nordens ledande livsmedelskoncern. Mer information om Procordia Food finns på http://www.procordiafood.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/21/20030521BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/21/20030521BIT00270/wkr0002.pdf