Tele2 ABs dotterbolag Datametrix sluter avtal med Procordia Food

Report this content

Tele2 ABs dotterbolag Datametrix sluter avtal med Procordia Food Systemintegratören Datametrix har tecknat ett avtal med Procordia Food AB om leverans av ny, avancerad telekommunikationsutrustning av märket Ericsson MD110. "Vi är mycket stolta över att Procordia har valt oss som leverantör", - säger Ingemar Sekund, VD Datametrix. "Uppdraget passar perfekt ihop med Datametrix mix av resurser, kompetens och geografisk spridning". Den nya växelutrustningen omfattar cirka 1600 anknytningar för både fast och trådlös telefoni och binder samman Procordias samtliga produktionsanläggningar genom en centraliserad telefonistfunktion i Eslöv. Lösningen är den senaste utgåvan i raden av uppgraderingar av MD110 och inkluderar också 200 anknytningar för Mobile Extension. Samtidig tecknar Procordia ett supportavtal med Datametrix som sträcker sig 36 månader. - " Datametrix är det företag som bäst motsvarar de höga krav vi ställt i upphandlingen. Därigenom ser vi att Datametrix är den samarbetspartner som bäst kan hjälpa oss att utveckla telekommunikationen i linje med vår affärsverksamhet" säger Gert-Inge Knutsson på Procordia Foods. För mer information, vänligen kontakta: Datametrix marknadsavd. 08-52 200 201 Datametrix AB ingår i börsnoterade Tele2 AB, (tidigare NetCom AB), och är en av Nordens ledande systemintegratörer. Företagets huvudområden är kundanpassade lösningar inom telefoni, datakommunikation och bredband. Inom datakommunikation och telefoni utvecklar man effektiva kommunikationslösningar för operatörer, företag och enskilda. Datametrixgruppen har täckning i hela Norden med cirka 160 medarbetare. Mer information om Datametrix finns på http://www.datametrix.se Procordia Food är ett av Sveriges ledande livsmedelsföretag med starka varumärken som Felix, Önos, BOB, Ekströms och RisiFrutti. Företaget omsätter 3,2 miljarder kronor och har 1 750 anställda. Procordia Food ingår i Orkla Foods - Nordens ledande livsmedelskoncern. Mer information om Procordia Food finns på http://www.procordiafood.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT00430/wkr0002.pdf