Tele2's dotterbolag Datametrix uppnår Guldpartnerstatus

Report this content

Tele2's dotterbolag Datametrix uppnår Guldpartnerstatus Systemintegratören Datametrix har fått erkännandet som Guldpartner till Avaya. Genom certifieringen befäster man sin kompetens inom CRM-området. För svenska företag innebär Datametrix Guldpartnerstatus att tillgången till Avayas nya intressanta lösningar inom CRM-området är säkerställd. Datametrix var först med att ta in Avayas lösningar till Sverige och har sedan tidigare en stark position som den ledande systemintegratören på det här området med kunder som Transcom, Sitel Nordic AB och Postgirot Bank. Avaya som är en av världens ledande leverantörer av kommunikationslösningar till stora och små företag levererar bland annat lösningar för IP-telefoni, meddelandesystem, telefonväxlar och Contact Center-lösningar. Från Avayas sida är man mycket nöjd med Datametrix starka engagemang i Avaya BusinessPartnerProgramme och uttrycker sitt stora förtroende för den höga kompetensnivån. För mer information, vänligen kontakta: Datametrix' marknadsavd. 08-52 200 201 Datametrix AB ingår i börsnoterade Tele2 AB, (tidigare NetCom AB), och är en av Nordens ledande systemintegratörer. Företagets huvudområden är kundanpassade lösningar inom telefoni, datakommunikation och bredband. Inom datakommunikation och telefoni utvecklar man effektiva kommunikationslösningar för operatörer, företag och enskilda. Datametrixgruppen har täckning i hela Norden med cirka 160 medarbetare. Mer information om Datametrix finns på http://www.datametrix.se Avaya, med huvudkontor i Basking Ridge, New Jersey, är en av världens ledande leverantörer av kommunikationslösningar till stora och små företag. Avaya erbjuder kundhanteringssystem (CRM), meddelandesystem, Unified Communications lösningar, Multiservice Networking produkter konvergerade röst och data-nätverk, inklusive företagets Enterprise- Class IP Solutions (ECLIPS). Samtliga lösningar stöds av Avaya Services och Avaya Labs. Avaya är världens största leverantör av meddelandesystem, telefonväxlar, call-centerlösningar samt strukturerade kabelsystem (SYSTIMAX SCS). Avaya är USA:s största leverantör av lösningar inom röstkommunikation. Avaya är en av huvudsponsorerna till 2002 FIFA World Cuptm, 2003 Women's World Cup och 2006 FIFA World Cuptm. Mer information om Avaya finns på webbplatsen http://www.avaya.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/17/20020117BIT00030/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/17/20020117BIT00030/bit0001.pdf