Tele2's dotterbolag Datametrix utökar produktportföljen

Report this content

Tele2' s dotterbolag Datametrix utökar produktportföljen Systemintegratören Datametrix har slutit avtal med det holländska företaget Connect-IT Communications BV. Dessa har nyligen lanserat Oké Communicator i ny och mycket kraftfull version. Det handlar om en öppen plattform som körs i Windows-miljö och som senare också kommer att köras under Intel Converged Communicatoins Plattform. Systemet hanterar alla kommunikationsslag; telefoni, fax, e- post och webb för både in och utgående trafik. Den stora fördelen med Oké Communicator är att den kompletterar en traditionell telefonväxel genom att erbjuda en avancerad plattform för Contact Center som verkar i harmoni med den befintliga miljön. Lösningen gör det också enkelt att integrera avancerade datorstödda telefonitjänster som Unified Messaging och andra tjänster som baseras på exempelvis TAPI och TSAPI-standard. En annan viktig fördel med Oké Communicator är att den också är mycket lämplig för små och medelstora företag eftersom den kompletterar befintlig lösning. Redan vid en handfull kommunikatörsplatser finns stora vinster att göra. Med Oké Communicator anser man sig på Datametrix nu ha ett komplett erbjudande av integrerade system för verksamhetsanpassad kommunikation även för mindre företag. För mer information, vänligen kontakta: Datametrix' marknadsavd. 08-52 200 201 Datametrix AB ingår i börsnoterade Tele2 AB, (tidigare NetCom AB), och är en av Nordens ledande systemintegratörer. Företagets huvudområden är kundanpassade lösningar inom telefoni, datakommunikation och bredband. Inom datakommunikation och telefoni utvecklar man effektiva kommunikationslösningar för operatörer, företag och enskilda. Datametrixgruppen har täckning i hela Norden med cirka 160 medarbetare. Mer information om Datametrix finns på http://www.datametrix.se Connect-It Communication B.V. är dotterbolag till Telematica International, som grundades 1986. Telematica International är ett multi- media företag med 650 medarbetare med huvuduppgift att erbjuda avancerade tjänster för Call Centers och serverplattformar. Affärsenheten Connect-IT Communication säljer och marknadsför sin egenhändigt utvecklade produkt vid namn Oké Communicator. Detta är en web-integrerad CT switch som erbjuder en transparent lösning för callcenters och företag. Genom Oké Communicator erbjuder Connect-IT Communication den globala marknaden unika tjänster och verksamhetsanpassade kommunikationslösningar genom partnersamarbete med utvalda System Integrators and VAR's. Mer information om Connect-IT Communication finns på http://www.oke.nl ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/25/20020125BIT00570/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/25/20020125BIT00570/bit0001.pdf