Argentum och DataVis intensifierar samarbete

Argentum och DataVis intensifierar samarbete Argentum och DataVis har ingått ett avtal för samarbete kring Affärssystemet Jeeves och Beslutsstöd. Som ett led i DataVis fokusering har tjänsteutbudet koncentrerats inom ett antal nischer varav Beslutstöd för avancerad faktaanalys är en av dessa. Valet av DataVis som partner inom Beslutsstöd stämmer väl in i vår ambition att vara en komplett IT-partner och därmed kunna erbjuda våra kunder marknadens bästa lösningar. Det stärker vår fortsatta satsning på verksamhetskonsulting och affärssystem, säger Mikael Lindgren, VD på Argentum Netcrew AB. Samarbetet med Argentum ger oss möjlighet att på ett bra sätt omvandla vår kompetens från affärssystem till tjänsteområdena systemutveckling och systemintegration inom vår konsultverksamhet. Vi kan tillsammans med Argentum erbjuda Jeeveskunder betydande mervärden i form av bättre beslutsunderlag, säger Lars Fahlander, VD på DataVis Norr AB. För mer information kontakta: Lars Fahlander, VD DataVis Norr AB Tel: 0706-93 94 95 lars.fahlander@datavis.se Mikael Lindgren, VD Argentum Netcrew AB 0706-45 49 91 mikael.lindgren@argentum.se Om Argentum Argentum gruppen erbjuder helhetslösningar inom IT och verksamhetsutveckling, att utifrån önskade förändringar effektivisera kunders verksamhet med hjälp av modernt IT-stöd. Argentum är idag ca 100 anställda och en av Sveriges ledande återförsäljare av Jeeves. Om DataVis DataVis är ett IT-konsultföretag som erbjuder kvalificerade lösningar inom systemutveckling, systemintegration, teknikrelaterade tjänster samt kompetensutveckling. Bolaget startades 1990 och har idag ca 200 konsulter från Umeå i Norr till Malmö i söder. Investmentbolaget Ratos är största ägare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT00900/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT00900/wkr0002.pdf