DataVis säljer dotterbolagen O2 Interactive Media AB och O2 Danmark ApS

DataVis säljer dotterbolagen O2 Interactive Media AB och O2 Danmark ApS Som ett led i DataVis fokusering på systemutveckling och systemintegration har webbyråverksamheterna i Sverige och Danmark avyttrats. Förvärvare är Erik Afzelius och Johan Sixtensson, två av O2s ursprungliga grundare. O2 kommer att fortsätta verka under sin affärsidé. Samarbete med DataVis i projekt kvarstår, vilket innebär att nuvarande och framtida gemensamma projekt och kunder bibehålls. - Försäljningen av O2 ökar ytterligare vår fokusering på tjänsteområdena systemutveckling och systemintegration inom affärsområdena Telekom och Affärslösningar. Samarbetet med O2 kvarstår och vi kommer tillsammans att fortsätta erbjuda våra tjänster till kunder som Telia och Microsoft, menar Johan Örtenblad, koncernchef i DataVis. - O2 kommer att fortsätta sin fokusering på marknadsföring med elektronisk media, bl.a. med satsningar på mobil marknadskommunikation. Med de etablerade arbetsformer vi har med DataVis kommer vi även fortsättningsvis att kunna erbjuda effektiva lösningar i teknikens framkant för våra kunder, säger Erik Afzelius, VD för O2 i Sverige. För mer information kontakta: Johan Örtenblad, koncernchef DataVis Mobiltel: 0705 - 75 50 77 johan.ortenblad@datavis.se Erik Afzelius, VD O2 Interactive Media AB Mobiltel: 0709 - 95 10 70 erik.afzelius@o2media.se Johan Sixtensson, VD O2 Danmark ApS Mobiltel: 0709 - 95 10 71 johan.sixtensson@o2media.dk DataVis är ett expansivt IT-konsultföretag med hög kompetens inom systemutveckling och systemintegration. Vi erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom våra affärsområden Affärslösningar och Telekom. Bolaget startades 1990 och har idag cirka 300 konsulter från Luleå i norr till Malmö i söder. DataVis har bl a utvalts till en prioriterad leverantör av kvalificerade konsulttjänster för Telia-koncernen i Sverige. Investmentbolaget Ratos är största ägare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT01110/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT01110/bit0001.pdf