DataVis säljer dotterbolaget DataVis Entré

DataVis säljer dotterbolaget DataVis Entré Som ett led i DataVis fokusering på systemutveckling och systemintegration har portal- och bredbandsbolaget DataVis Entré avyttrats. Gert Söderberg, en av DataVis grundare, är förvärvare av bolaget. Han lämnar därmed sina åtaganden inom DataVis. Bolagen kommer att verka under respektive bolags affärsidé men kommer också att samarbeta i kunduppdrag. - Försäljningen av DataVis Entré ökar ytterligare vår fokusering på tjänsteområdena systemutveckling och systemintegration inom affärsområdena Telekom och Affärslösningar. Vi ser fram emot att samarbeta med Gert Söderberg även i framtiden, säger Johan Örtenblad, VD för DataVis. -Ett fristående bolag som helt kan satsa på portal- och bredbandsutveckling blir en starkare partner för mina kunder, säger Gert Söderberg, ny ägare till verksamheten. För mer information: Johan Örtenblad, koncernchef DataVis Mobiltel: 070 - 575 50 77 Gert Söderberg Mobiltel: 070 - 348 00 96 DataVis är ett expansivt IT-konsultföretag med hög kompetens inom systemutveckling och systemintegration. Vi erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom våra affärsområden Affärslösningar och Telekom. Bolaget startades 1990 och har idag cirka 300 konsulter från Luleå i norr till Malmö i söder. DataVis har bl a utvalts till en prioriterad leverantör av kvalificerade konsulttjänster för Telia-koncernen i Sverige. Investmentbolaget Ratos är största ägare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/14/20010514BIT00780/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/14/20010514BIT00780/bit0001.pdf