Internetföretaget O2 startar verksamhet i Norge

Report this content

Internetföretaget O2 startar verksamhet i Norge O2 fortsätter nu sin nordiska expansion och utökar sin verksamhet inom området webbaserade affärslösningar. Tillsammans med holdingbolaget Touch Holding etablerar DataVis en gemensamägd internetbyrå i centrala Oslo. "Att vi nu kan erbjuda våra integrerade tjänster i hela Skandinavien och dessutom korsbefrukta olika kunskaper är en enorm styrka när vi ger oss in i att jaga nya stora konton. Vår ambition är att bli en av de absolut starkaste nordiska leverantörerna av integrerade kommunikationslösningar för webben" kommenterar Erik Afzelius, VD för O2 i Sverige. O2 ingår i den av Ratos delägda DataVis-koncernen. O2s försäljning uppgick,under första halvåret 2000, till 7,8 Mkr vilket är en ökning med 70% jämfört med första halvåret 1999. VD för O2 i Norge är Marius Lunde. Han har sedan länge bedrivit reklambyråverksamhet och har ett förflutet på Grey och Cicignon i Oslo. O2 arbetar redan idag med kunder som Microsoft Norge, MSN Norge, Norsk Genvinning (miljöfrågor och återvinning). TAG Heuer, Citizen och Raymond Weil. "I och med det här samarbetet är det inte många av våra konkurrenter som kan erbjuda en lika hög webb/IT-kompetens och lång erfarenhet av kommunikation. Detta tillsammans med den växande efterfrågan av nordisk webbkompetens, gör att vi redan från första dagen ligger på samma nivå som de ledande norska konkurrenterna", säger en förväntansfull Marius Lunde, VD för i O2 Norge. Touch Holdings dotterbolag, Human Touch, som bedriver kommunikations- och reklambyråverksamhet, sitter i samma lokaler som O2 i Oslo. VD är Kjersti Myking, tidigare marknadschef för Microsoft Norge och Storebrand. Human Touchs verksamhet är mycket nära integrerad med O2s och tillsammans erbjuder man nästa generations kommunikationslösningar. "Etableringen av O2 i Norge stöttar vår möjlighet att erbjuda internettjänster på nordisk basis. Synergierna som finns mellan O2s webbverksamhet och Human Touch är också en viktig faktor i etableringen av verksamheten i Norge" säger Sven Lundmark, tf VD för DataVis. Om O2 O2 utvecklar webbaserade affärslösningar med hög teknisk kompetens och med ett konceptuellt, kommunikativt tänkande som grund. O2, som ingår i DataVis-koncernen, är sedan tidigare representerat i Stockholm, Sundsvall och Köpenhamn. Med det nya Oslokontoret är O2 i Sverige, Norge och Danmark totalt 45 konsulter. Bland O2s kunder kan nämnas Microsoft, Compaq, IFS, Netwise och Bankgirocentralen. För ytterligare information: Erik Afzelius, VD O2 Interactive Media AB + 46 8 545 84 180 Marius Lunde, VD O2 Interactive Media AS + 47 224 774 80 Johan Sixtensson, VD O2 Danmark Aps + 45 3373 23 54 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT00090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT00090/bit0002.pdf