Ny koncernchef i DataVis

Ny koncernchef i DataVis DataVis styrelse har idag utsett Johan Örtenblad till ny VD och koncernchef. Han kommer närmast från posten som koncernchef i Systemintegration SIMECO Norden AB. - Min uppgift blir att fokusera lönsamhet i DataVis och arbeta fram en strategi för ökad tillväxt i kombination med stark konkurrenskraft, säger Johan Örtenblad som tillträder den 1 november. - Med Johan Örtenblads gedigna erfarenheter från IT branschen förstärker vi DataVis ledningskapacitet väsentligt, säger DataVis styrelseordförande Kent Hertzell. Vi har valt Johan för att vi tror att han har den bakgrund och de kvalifikationer som behövs för att fortsätta att utveckla DataVis positivt. För mer information kontakta: Kent Hertzell, styrelseordförande DataVis Mobiltel: 0705 - 434 896 Johan Örtenblad, VD DataVis Mobiltel: 0705 - 755 077 DataVis är ett snabbväxande affärs- och datakonsultföretag med Private Equity-bolaget Ratos som huvudägare. Bolaget startades 1990 och har idag cirka 300 anställda från Luleå i norr till Malmö i söder samt i Oslo och Köpenhamn. DataVis arbetar i en miljö med bästa möjliga mix av datateknisk kompetens och förmåga att ge våra kunder bra systemlösningar. DataVis samlade kompetens är efterfrågad och kunderna finns både inom näringslivet och den offentliga sektorn. Under 1999 uppgick omsättningen till 186 miljoner SEK. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00450/bit0002.pdf