Telia väljer DataVis som konsultleverantör 2001

Telia väljer DataVis som konsultleverantör 2001 DataVis har idag tecknat ett ramavtal om konsulttjänster för 2001 med Telia AB. Avtalet innebär att DataVis utvalts till en prioriterad leverantör av kvalificerade konsulttjänster för hela Telia-koncernen i Sverige. Avtalet omfattar bland annat projektledning, verksamhetsutredning och kvalificerad systemutveckling. "- För DataVis är detta ramavtal ett bevis på våra goda relationer med Telia och det bekräftar också att vår Telekomsatsning var helt rätt, säger Johan Örtenblad, koncernchef för DataVis." DataVis är ett IT-konsultföretag med hög kompetens inom områden som systemutveckling och systemintegration. Bolaget erbjuder även kvalificerade internetlösningar, utbildning och IT-infrastruktur. DataVis verkar främst inom områdena Affärslösningar och Telekom. Bolaget startades 1990 och har idag cirka 300 anställda från Luleå i norr till Malmö i söder samt i Oslo och Köpenhamn. DataVis samlade kompetens är efterfrågad och kunderna finns både inom näringslivet och den offentliga sektorn. Under 1999 uppgick omsättningen till 185 miljoner kronor. För mer information kontakta: Johan Örtenblad, koncernchef DataVis Mobiltel: 0705 - 755 077 johan.ortenblad@datavis.se Kent Olsson, affärsområdeschef Telekom Mobiltel: 070 - 578 45 55 kent.olsson@datavis.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT00130/bit0002.pdf