Datscha förstärker utvecklingsresurserna

Report this content

För att möta efterfrågan på nya tjänster i sitt verktyg förstärker Datscha AB utvecklingsresurserna. Detta sker genom en nyanställning och ett samarbetsavtal med Systemstrategerna Svenska AB.

Genom ett antal kundundersökningar har Datscha kunnat kartlägga vilken nyutveckling som efterfrågas i det webbaserade verktyget. För att frigöra resurser att möta efterfrågan har Datscha nu skrivit ett avtal där Systemstrategerna under en migreringsperiod 2005 tar över en stor del av den tekniska förvaltningen av systemet Datscha.com. – Samarbetet med Datscha följer vår fokusering på tätare samarbete med våra kunder i alla led av ett förändringsprojekts livscykel, från idé till genomförande, produktion och förvaltning. Vi hoppas även kunna bidra med nyttiga lärdomar och kunskaper från andra branscher samtidigt som vi förstärker vår egen kompetens inom fastighetsbranschen, säger Lars Simonsson, VD Systemstrategerna Svenska AB. Utöver samarbetet med Systemstrategerna har Datscha i februari förstärkt utvecklingsteamet med ytterligare en erfaren systemutvecklare, Tomas Nord. Tomas har stor erfarenhet av webbtjänster från bland annat Azzets och E-trade. – De ökade resurserna för utveckling är viktiga delar i Datschas strategi för att öka servicen samt att expandera och utveckla tjänsten, avslutar Henrik Granström, VD i Datscha. För ytterligare information: Henrik Granström, VD Datscha AB 08-50 70 53 53 henrik.granstrom@datscha.com 070 - 369 59 64 Lars Simonsson, Systemstrategerna Svenska AB 08 – 661 30 50 lars.simonsson@systemstrategerna.se Se även www.datscha.com