Datscha lanserar ny webbplats

Report this content

Datscha lanserar ny webbplats Datscha AB har den 3 mars 2004 nylanserat webbplatsen www.datscha.com. Webbplatsen har fått en tydligare kommunikation avseende marknadsföring och försäljning samt ett förbättrat stöd för online hjälpen. Detta utgör ett stort steg i bolagets marknadsföringsstrategi för 2004 och syftar till att förstärka bolagets budskap och förmedla affärsnyttan med Datschas produkt och tjänster på Internet. Datscha AB är Sveriges ledande leverantör av tjänster för information och analys av kommersiella fastigheter. Datscha har över 1 400 användare på 185 företag i sju olika länder vilka merparten är verksamma inom finans- eller fastighetsmarknaden. Datschas nya webbplats innebär att bolaget nu har ett starkt instrument för kommunikation på Internet. Webbplatsen bygger på publiceringssystemet SiteAdmin som är utvecklat för hantering av informationsförmedling via Internet. Webbplatsen utgör en del i ett genomgripande strategiarbete under 2004. - Webbplatsen ger oss möjligheter att vara mer marknadsorienterade i vår kommunikation med våra kunder. Vi kan tydligare presentera vår produkt och förmedla affärsnyttan för intressenter framöver, säger Henrik Granström, VD Datscha. Plattformen SiteAdmin levereras av Construct IT som också varit djupt involverad i utvecklingen av webbplatsens utformning och funktionalitet. Projektet genomfördes på en månad och produktansvarig, Magnus Persson, är nöjd med resultatet: - Vi är mycket nöjda med Construct IT som leverantör och känner oss synnerligen tillfreds med SiteAdmin som plattform. Vi har nu ett verktyg som motsvarar våra högt ställda krav vad gäller flexibilitet och enkel uppdatering, säger Magnus Persson, produktansvarig Datscha. För ytterligare information: Magnus Persson Produktansvarig, Datscha AB Telefon. +46-8-50 70 53 58 E-post. magnus.persson@datscha.com Oscar Uribe Enggren Projektledare, Construct IT Telefon. +46-8-696 96 73 Mobil. +46-733-526 000 E-post. oscar.uribe@constructit.se Internet.www.constructit.se Se även www.datscha.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/05/20040305BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/05/20040305BIT00210/wkr0002.pdf