Norma från Valdemarsvik vann storvinst i Datumlotteriet

Report this content

I slutet av juni vann Norma Andersson från Valdemarsvik 100 000 kronor i Datumlotteriet. Förra veckan fick hon äntligen ta emot den efterlängtade vinstchecken.

I slutet av juni fick Norma Andersson från Valdemarsvik ett överraskande besked hon sent kommer att glömma.

– Vi hade varit bortresta och kom hem. Jag öppnade posten precis som vanligt. Bland kuverten låg ett brev från Datumlotteriet. När jag öppnade det började jag skrika och storgråta. Min man blev livrädd och trodde någon hade dött! Jag blev ju så chockad. 100 000 kronor är ju väldigt mycket pengar, säger Norma Andersson.

Pengarna kommer väl till pass och en del har redan gått åt till att förenkla vardagen på olika sätt.

– Eftersom min man har hälsoproblem har jag köpt en elektrisk rullstol till honom. Den underlättar verkligen. Jag har även skaffat Hugo som är en riktig hjälte i trädgården. Hugo är vår robotgräsklippare och han är helt otrolig. Resten av pengarna vill jag gärna resa upp. Jag vill så gärna åka Hurtigrutten med min syster eller till Island med min son. Vi får se vart det bär av!

Lotten i Datumlotterier kommer Norma att behålla.

– Vem vet, jag kanske vinner igen? Dessutom går ju överskottet till väldigt bra ändamål.

Datumlotteriet är ett prenumerationslotteri där lottköparens födelsedatum är lottnummer. Prostatacancerförbundet och Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation är förmånstagare. Överskottet från lotteriet går till forskning, kompetensutveckling av vårdpersonal, opinionsbildning och information till de som lever med prostatacancer eller bröstcancer.

Eric Widegren, Pressansvarig

E-post:  eric.widegren@nordiclottery.se