David Carlson lämnar David Design

Report this content

För 18 år sedan grundade David Carlson företaget David Design. Nu lämnar han bolaget för att kunna satsa helhjärtat på nya utmaningar.

– Efter alla mina år med David Design känner jag att det är dags att gå vidare på nya äventyr. Jag är en nyfiken person och vill prova på något nytt. Jag letar nu aktivt efter spännande och intressanta uppdrag, säger David Carlsson. David Carlson lämnar ett David Design i medvind. På möbelmässan i Stockholm i februari 2006 vann företaget det prestigefulla priset +1 för mässans bästa nyhet, fåtöljen Brent av Björn Dahlström. – Nu vill jag hjälpa andra företag och organisationer att bygga trovärdiga varumärken med hjälp av de kunskaper, erfarenheter och kontakter jag har fått med åren. Det kan handla om design- och produktutveckling såväl som kommunikationsfrågor och pr, säger David Carlson. David Carlson har varit en drivande kraft i det uppsving svensk design fått både i Sverige och internationellt de senaste åren. Han har utvecklat produkter med erkända designers som Konstantin Grcic, Eero Koivisto, Inga Sempé och Karim Rashid, och har gjort konsultinsatser inom exempelvis retaildesign för ABSOLUT och konceptutveckling för Sony Ericsson. – Den digitala trendrapporten David Report är ett spår jag kommer att fortsätta utveckla. Jag kommer också att fortsätta föreläsa, utbilda och diskutera trender med fokus på design och livsstil i olika sammanhang, avslutar David Carlson. För ytterligare information kontakta: David Carlson, 070-7982897, david@davidcarlson.se, www.davidcarlson.se Nedladdningsbara bilder på David finns tillgängliga på http://davidcarlson.se/en/our_world/our_pressroom/downloads.php