David Carlson lanserar nytt företag med trendrapporten David Report

Report this content

Dags att skrota upphovsrätten? Så lyder temat i första numret av David Report, en framtidsvisionär rapport med designperspektiv som berör ämnen i skärningspunkten mellan kultur, affärsliv och det globala samhället. Bakom rapporten ligger grundaren av David Design, David Carlson, som nu startar ett nytt kunskapsföretag.

– Det nya företaget David Carlson kommer att erbjuda såväl taktiska som strategiska tjänster och produkter baserade på de insikter vi levererar via David Report. Mitt viktigaste långsiktiga uppdrag är rollen som Creative director för David design, säger David Carlson. Första produkten, en gratis rapport kallad David Report, utkommer varannan månad och tar upp frågor som den accelererade kvartalsekonomin, lyxvarumärken och urvattningen av designbegreppet. Man registrerar sig för prenumeration på företagets hemsida www.davidcarlson.se. – Jag har under en längre tid velat dela med mig av den kunskap jag samlat på mig under mina snart 20 år med David design, säger David Carlson. I och med starten av mitt nya företag har en dröm gått i uppfyllelse. David Carlson startade David design 1988 och har varit en av de drivande krafterna i det uppsving svensk design fått både i Sverige och internationellt de senaste åren. Nu tar David Carlson nästa steg i och med starten av ett kunskapsföretag. På www.davidcarlson.se/press/film/ kan du se en fyrtio sekunders film där David Carlson kort berättar om sitt nya företag samt leder dig vidare till den nya hemsidan och utförligare pressinformation. Det första numret av David Report kan du läsa på www.davidcarlson.se/press/dr_200501.pdf För ytterligare information, kontakta David Carlson, creative director, david@davidcarlson.se eller 070-7982897 Claes Foxérus, project director, claes@davidcarlson.se eller 0708-254400