Daydream ingår avtal om distribution och försäljning av mobilt innehåll med Aspiro

Daydream ingår ramavtal med Aspiro AB (publ) kring försäljning och distribution av mobilt innehåll med huvudsaklig vikt på den Skandinaviska marknaden, men också på andra marknader där Aspiro bedriver verksamhet. Avtalet betyder att Daydream får en bred försäljning av sina produkter och rättigheter i Skandinavien. Daydreams VD Mads Jørgensen säger: “Vi på Daydream är glada över avtalet med Aspiro, vår försäljning i Skandinavien stärks väsentligt. Aspiro har visat att man är kapabel till att driva betydande försäljningvolymer genom sina partners och egna portaler i Skandinavien. Vi börjar med lanseringen av mobilt innehåll i samband med premiären av den nya Harry Potter filmen från Warne Bros. 18 november. Aspiro kommer att marknadsföra hela Daydreams porttfölj av Warners Bros. mobila innehåll samt Daydreams portfölj av egna produkter såsom spelen Netbaby Grand Prix, Bouncy, Happy Tree Friends och Whac A Mole. Johan Nordquist, innehållsansvarig på Aspiro säger: ”Daydream har en spännande portfölj av mobilt innehåll som vi tror kan appelera till våra kunder. Kontraktet med Warner Bros har stärkt vår inställning till Daydream som en kvalitativ innehålls leverantör av premium produkter. Aspiro har varit en pionjär inom premium innehåll och kommer alltid att vilja säkerställa att man har ett attraktivt och trovärdigt produkterbjudande mot konsument. Vi ser fram emot samarbetet med Daydream och ser med tillförlit på kampanjen runt den nya Harry Potter filmen." För mer information, kontakta VD, Mads V Jörgensen, tel mobil +46 768 300 910 eller email: mads.jorgensen@daydream.se eller För mer information, kontakta Johan Nordquist, ansvarig för innehållstjänster på Aspiro AB, tel mobil +46 70991 8080 eller email: johan.nordquist@aspiro.com.