Daydream Software AB (publ) Bokslutskommuniké 2005

Report this content

- Omsättningen under perioden januari – december 2005 uppgick till 17,9 mkr (8,0 mkr) och resultatet till -11,5 mkr (-19,8 mkr). Omsättningen för fjärde kvartalet 2005 uppgick till 2,6 mkr (1,4 mkr) och resultatet till -6,9 mkr (-5,0 mkr). - Resultat per aktie för perioden januari – december 2005 var –0,60 kr (-3,43 kr). Resultat per aktie för andra kvartalet 2005 var -0,35 kr (-0,66 kr). - Daydream slöt under fjärde kvartalet avtal med amerikanska Sona Mobile rörande utvecklingen av ett ”Massive Multiplayer Spel” baserat på varumärket Star Trek. - Daydream tecknade i oktober ett betydelsefullt avtal med Aspiro avseende försäljning av Daydreams produkter genom Aspiros alla nätverk. - Daydream tecknade i oktober två avtal som ger bolaget distributionsrättigheterna för två starka varumärken – Mastermind och Joe Cartoon™. - Resultatet för perioden har belastats med kostnader för omstrukturering och kundförlust om 0, 8 mkr. Under årets sista kvartal genomfördes en avskrivning om 1,9 mkr på de immateriella tillgångarna. Konsoliderad verksamhet utgör grunden för att utveckla strategin - Daydream har genomfört en konsolidering av verksamheten, vilket har resulterat i att verksamheten är koncentrerad till huvudkontoret i Malmö, att bolagets samlade kostnadsmassa har minskat, och att omsättningen under 2005 ökade med mer än 120 procent. - Efter periodens utgång genomfördes ett förvärv av den ledande ryska poker- och kasinosajten Dreamland Poker. Förvärvet är första steget i att realisera Daydreams framtida strategi att etablera verksamhet med speltjänster för spel om pengar, via mobiltelefon, Internet och andra digitala kanaler.

För ytterligare information: Mads Jörgensen, VD, Daydream, mobil: +46 40 10 97 39, e-post: mads.jorgensen@daydream.se Cecilia Eker, CFO, Daydream, mobil +46 40 10 97 39, e-post: cecilia.eker@daydream.se IR-Kontaktservice: Michael Peterson/Solberg Telefon: +46 31-771 75 62, mobil: +46 (0)703 802 111, michael.peterson@solberg.se