Per Hildebrand utsedd till VD i Daydream

Styrelsen för Daydream Software AB (publ) har utsett Per Hildebrand till VD. Bolaget har rekryterat Pia Rosin som informationsansvarig.

Styrelsen för Daydream, bestående av Peter Näppi, ordförande, Inge Ask, Lisbeth Gustafsson, Niklas Borg, Per Hildebrand och Arne Nabseth, beslutade idag på sitt konstituerande styrelsemöte att utse Per Hildebrand till ny VD för Daydream. Per Hildebrand är grundare av 24hPoker, som nyligen gått samman med Daydream, och har varit dess VD sedan 2000. Daydreams tidigare VD Mads V Jörgensen och CFO Cecilia Eker kommer under en kortare period att bistå den nya ledningen med integrationen av bolagen och den finansiella rapporteringen. Jörgensen och Eker har valt att därefter lämna bolaget. Bolaget har rekryterat Pia Rosin som informationsansvarig. Pia Rosin har tidigare arbetat som kommunikationskonsult. ”Pia Rosin har arbetat med Investor Relations åt flera börsnoterade bolag och har den erfarenhet och kunskap som krävs”, säger Per Hildebrand, VD Daydream.