Daydream signerar distributionsavtal med brasilianska TV-bolaget SBT

Report this content

Daydream signerar distributionsavtal med brasilianska TV-bolaget SBT Daydream Software AB har signerat ett avtal med Brasiliens näst största TV-bolag Sistema Brasileiro de Televisão, SBT, avseende försäljning av Daydreams spel på den brasilianska marknaden. En lansering av de befintliga spelen Clusterball, X-team Racing och Traitors Gate startar idag med en omfattande TV-kampanj som når 170 miljoner brasilianska tittare. "Det är en stor marknad som öppnar sig för Daydream. TV har en väldig genomslagskraft i ett land som Brasilien och att ha ett TV-bolag som distributör av våra spel är därför mycket intressant", kommenterar Daydreams VD Peter Zetterberg. TV-bolaget SBT har startat ett eget speldistributionsbolag, SBT Games, för att satsa på lansering av spel i sin egen kanal. Daydream har som första spelbolag ingått ett avtal med SBT Games. I första omgången handlar det om försäljning av Daydreams redan färdigutvecklade spel på royaltybasis. "Exakt vad avtalet är värt på sikt vill jag inte spekulera i, men min bedömning är att det kan ge Daydream intäkter på ett par MSEK under Q4. Min förhoppning är dessutom att vi ska kunna ingå liknande avtal i flera länder inom kort, bl.a. via SBT's kontakter med TV-bolagen i övriga Sydamerika samt Spanien och Portugal", säger Peter Zetterberg vidare. Klart är att Daydream i samarbete med tre andra TA Capital delägda bolag - ManagerZone, AddGames och GlobalFun - kan erbjuda en väldigt attraktiv mix av spel och tjänster som SBT kommer att satsa kraftfullt på. Se även bifogat pressmeddelande från Managerzone AB. Umeå 2003-09-16 För ytterligare information kontakta: Peter Zetterberg, vd Daydream, mobil eller e-post; peter.zetterberg@daydream.se Gunnar Nilsson, styrelseordförande Daydream, mobil 070-844 70 01 eller e-post; gunnar.nilsson@tacapital.com Besök även : www.daydream.se www.tacapital.com samt www.managerzone.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/16/20030916BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/16/20030916BIT00690/wkr0002.pdf