Daydream signerar LOI avseende förvärv av UDS

Daydream signerar LOI avseende förvärv av UDS Daydream Software AB har signerat ett Letter of Intent avseende förvärv av samtliga aktier i Unique Development Studios AB. Köpet, som skall ske med egna aktier, är villkorat av att en extra bolagsstämma i Daydream den 29/9 godkänner affären. Unique Development Studios AB ("UDS") är ett svenskt spelutvecklingsbolag som grundades 1993 och utvecklar spel för plattformarna Microsoft X-box, Sony Playstation2, Nintendo Game Cube och PC. "Förvärvet av UDS tillför Daydream ett antal intressanta spelprojekt i olika utvecklingsfaser vilket ger oss kritisk massa och gör att hävstångseffekten på vår nya affärsmodell kommer tidigare. Vår säljförmåga och vår kompetens inom produktionsstyrning kan direkt appliceras på UDS's projektportfölj", säger Daydreams styrelseordförande Gunnar Nilsson. Bland UDS's befintliga spelutvecklingsprojekt kan nämnas Futurama som nyligen lanserats av förläggaren SCi Entertainment Group Plc i Europa och Vivendi Universal Games i USA. Futurama har fått mycket gott mottagande på marknaden och ligger bl.a. på tio-i-topp-listan i England, vilket utöver goda royalty-intäkter ger förtroende bland de stora förläggarna när det gäller att kunna skapa och producera en storsäljare. "Detta samgående tillför UDS betydande säljkraft och kompetens inom produktionsstyrning vilket ger oss bättre möjligheter att kapitalisera på vår produktportfölj och långa erfarenhet av spelutveckling" säger Staffan Samuelson styrelseordförande i UDS. Förvärvet föreslås ske genom emittering av 1 199 070 b-aktier i Daydream Software AB varefter Daydreams nuvarande ägare kommer att kontrollera drygt 50 % av kapitalet. Affären är villkorad av en due diligence av UDS, samt att förvärvet godkänns vid en extra bolagsstämma i Daydream den 29 september 2003. Umeå 2003- 09-01 För ytterligare information kontakta: Gunnar Nilsson, styrelseordförande Daydream, mobil 070-844 70 01 eller e-post; gunnar.nilsson@tacapital.com Staffan Samuelson, styrelseordförande UDS, mobil 070-2258393 eller e-post staffan.samuelson@uds.se Besök även : www.daydream.se www.uds.se www.tacapital.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/01/20030901BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/01/20030901BIT00040/wkr0002.pdf