Delårsrapport, 1 jan - 30 jun 2003

Delårsrapport, 1 jan - 30 jun 2003 · Omsättningen under andra kvartalet uppgick till 2,6 Mkr (2,8Mkr) (I jämförelsesiffrorna från samma kvartal föregående år ingår omsättning från avyttrade dotterbolag motsvarande 2,2 Mkr) · Resultatet under andra kvartalet före avskrivningar (EBITDA) och avvecklingskostnader uppgick till -1,7 Mkr (-2,9 Mkr). · Resultatet före skatt (EAFI) under halvåret uppgick till -7,6 Mkr (-9,3 Mkr). I resultatet under halvåret i år ingår avvecklingskostnader om -2,8 Mkr (0 Mkr). · Guy Wilday rekryterades som CTO · Daydream signerade avtal med Sony om exklusiv utveckling av spelet Campfire för Playstation 2 Nästa informationstillfälle Nästa rapport, gällande tredje kvartalet 2003, kommer 31 oktober, 2003 Denna delårsrapport har inte granskats av bolagets revisor. Umeå 12 augusti 2003 Peter Zetterberg, VD Kontaktpersoner: Gunnar Nilsson, Styrelseordförande 070-844 70 01 SKI-DOO är ett registrerat varumärke som tillhör Bombardier Inc., och används av Daydream Software AB med tillstånd från Bombardier Inc. Safecracker, Traitors Gate och Clusterball är registrerade varumärken som tillhör Daydream Software AB. Playstation®, Microsoft Xbox® samt GameCube(TM)är varumärken som tillhör Sony, Microsoft respektive Nintendo. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/12/20030812BIT00720/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/12/20030812BIT00720/wkr0002.pdf Hela rapporten