• DAYDREAM/

Vid en extra bolagsstämma i Daydream Software AB (publ) den 29 september 2003 beslutades att: A. förvärva Unique Development Studios AB (UDS), org nr: 556520- 2198, genom föreslagen apportemission med max 900 000 b-aktier. B. styrelsen bemyndigades att med eller utan avvikelse från aktieägares företrädesrätt under tiden intill nästa ordinarie bolagsstämma, vid ett eller flera tillfällen, besluta om nyemission av totalt högst 2 324 157 aktier av serie B, vilket motsvarar 110 % av maximalt antal utestående aktier efter apportemission. Detta under förutsättning att emission kan ske utan ändring av bolagsordningen, till en emissionskurs som väsentligen motsvarar marknadsvärdet för bolagets aktie vid vart tillfälle som bemyndigandet utnyttjas. För ytterligare information kontakta: Gunnar Nilsson, styrelseordförande Daydream, mobil 070-844 70 01 eller e- post; gunnar.nilsson@tacapital.com Besök även : www.daydream.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/30/20030930BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/30/20030930BIT00160/wkr0002.pdf