DB Pharma genomför fullt garanterad nyemission inför notering på AktieTorget

Double Bond Pharmaceutical International AB (DBP) genomför en fullt garanterad nyemission inför noteringen på AktieTorget som har godkänt DBP under förutsättning av att spridningskravet för Bolagets aktier är uppfyllt senast den dag då handeln inleds. Teckningskursen är 4,00 kronor per aktie och teckningstiden löper från den 15 juni till den 30 juni 2015. Emissionen kommer vid full teckning tillföra DBP 6,5 miljoner kronor före emissionskostnader och antalet nyemitterade aktier vid full teckning uppgår till 1 625 000 stycken. DBP har erhållit garantiåtaganden om 6,5 miljoner kronor, vilket motsvarar 100 procent av emissionslikviden. Aktien kommer att handlas under kortnamnet DBP och med ISIN-kod SE0007185525. För fullständiga villkor för emissionen se Memorandum.

Om DBP AB (publ)

DBP är ett bolag med verksamhet inom medicinteknik och utveckling av nya läkemedel genom Bolagets drug delivery teknologi; ZIP-deliveryTM. DBP har utvecklat en teknologi för målsökande tillförsel av olika läkemedel till specifika organ och vävnader. ZIP-deliveryTM kan förbättra de terapeutiska egenskaperna hos ett flertal av de läkemedel som finns på marknaden idag. Bolaget har som mål att i framtiden använda denna teknologi på flera organ. Bolaget bedriver forsknings- och utvecklingsverksamhet i Uppsala Business Park med ett intensivt samarbete med ledande internationella akademiska institutioner och CROs. DBP eftersträvar kostnadseffektiva lösningar i sin ambition om en snabb produktutveckling.

MOTIV TILL NOTERING & EMISSION

Motiven för DBP notering och emission är att öka Bolagets synlighet mot kunder samt skapa tillgång till kapital från aktiemarknaden. Ett annat motiv är att DBP ska uppfylla AktieTorgets krav på ägarspridning.

ANVÄNDANDET AV EMISSIONLIKVIDEN

Genom den förestående emissionen tillförs DBP 6 500 000 kronor före emissionskostnader. Nyemissionen skall främst finansiera pre-kliniska och kliniska studier och stärka underhållet av befintlig och nya patentansökningar. Därefter skall emissionslikviden användas för att utveckla nya samarbeten med ledande läkemedelsbolag.

Villkor i sammandrag

- Teckningstid: 15 juni – 30 juni 2015

- Teckningspost: Minsta teckningspost är 1000 aktier, därefter i poster om 100 aktier

- Teckningskurs: 4,00 kronor per aktie