DBP International AB: Idag inleds nyttjandeperioden för teckningsoptioner av serie TO 2B

Idag, den 25 februari 2022, inleds nyttjandeperioden för de teckningsoptioner av serie TO 2B som emitterades i samband med Double Bond Pharmaceutical International AB (publ) ("DBP" eller "Bolaget") emission av units i april–maj 2021. Nyttjandeperioden pågår fram till och med den 28 mars 2022. Genom fullt nyttjande av teckningsoptionerna kan Bolaget tillföras som högst cirka 3,9 MSEK före emissionskostnader. Teaser och anmälningssedel finns tillgängliga på Bolagets och Aqurat Fondkommissionens hemsidor.

Information om teckningsoptioner av serie TO 2B

Bolaget genomförde i april-maj 2021 en emission av units (B-aktier och vidhängande vederlagsfria teckningsoptioner). Emissionen tecknades till cirka 122 procent. Totalt emitterades 8 121 927 teckningsoptioner av serie TO 2B som under nyttjandeperioden från den 25 februari 2022 till den 28 mars 2022 ger innehavaren möjlighet att teckna nya B-aktier till en kurs om 0,48 SEK per B-aktie. Genom inlösen av teckningsoptioner kan Bolaget totalt tillföras cirka 3,9 MSEK före emissionskostnader.

Viktiga datum

25 februari 2022 – nyttjandeperioden inleds

24 mars 2022 – sista dag för handel med teckningsoptioner

28 mars 2022 – nyttjandeperioden avslutas

29 mars 2022 – planerat offentliggörande av utfall i optionsinlösen

Teckningsoptioner av serier TO 2B i sammandrag

Nyttjandeperiod: 25 februari – 28 mars 2022.

Teckningskurs: Varje teckningsoption av serie TO 2B ger innehavaren rätt att teckna en (1) ny B-aktie i Bolaget till en kurs om 0,48 SEK per ny B-aktie.

Emissionsvolym: Cirka 3,9 MSEK före emissionskostnader.

Sista dag för handel med teckningsoptioner: 24 mars 2022.

Teaser och anmälningssedel

Teaser och anmälningssedel finns tillgängliga från och med idag, den 25 februari 2022, på Bolagets (www.doublebp.com) och Aqurat Fondkommission (www.aqurat.se) respektive hemsidor. Även fullständiga villkor och mer information om nyttjandet av teckningsoptionerna går att ta del av på ovanstående hemsidor.

För mer information om nyttjandet av teckningsoptionerna av serie TO 2B, vänligen kontakta Aqurat Fondkommission på info@aqurat.se eller 08-684 05 800.

____________________________________________________________________

Fullständigt bolagsnamn:        Double Bond Pharmaceutical International AB (publ)
Organisationsnummer:            556991-6082
Aktiens kortnamn:                    DBP B
Aktiens ISIN-kod:                     SE0007185525

Följ oss på LinkedIn och Twitter!

____________________________________________________________________

DBP är ett farmaceutiskt bolag med verksamhet som inriktar sig framför allt på behandling av cancersjukdomar genom en egenutvecklad drug-delivery-teknologi. Bolaget har i juni 2015 beviljats Orphan Drug Designation-status av European Medicines Agency (EMA) för sin första produkt, SA-033, för behandling av hepatoblastom. Double Bond Pharmaceutical har i oktober 2015 förvärvat rättigheterna till Temodex – ett läkemedel registrerat i Vitryssland för behandling av hjärntumörer. Bolaget har i juli 2016 beviljats Orphan Drug Designation-status av EMA för Temodex.