DBP International AB: VD Igor Lokot presenterar bolaget på Aktiespararnas ”Aktiekvällen Stockholm” den 14e april

Igor Lokot, VD för Double Bond Pharmaceutical International AB (publ) (”DBP” eller ”Bolaget”) kommer att presentera bolaget vad gäller de senaste uppdateringarna om SI-053 - läkemedelskandidaten som står inför ansökan om kliniska prövningar, kommande företrädesnyemissionen samt bolagets utveckling på Aktiespararnas Aktiekvällen den 14e april.

Den 14e april, 20:30 medverkar DBP på Aktiespararnas evenemang ”Aktiekvällen Stockholm”. Igor Lokot, VD, kommer att presentera DBP och svara på era frågor till bolaget.

Vi inbjuder dig som journalist, analytiker och aktieägare att ta del av presentationen live på webben, via www.aktiespararna.se/tv/live.  Evenemanget är öppet för alla och kräver inget medlemskap hos Aktiespararna. Ingen anmälan krävs för att följa evenemanget digitalt.

Passa på att ställa dina frågor till Igor Lokot, genom att skicka ett sms till 079-347 98 45 eller maila event@aktiespararna.se. Dina frågor kommer att förmedlas av Aktiespararnas moderator i samband med frågestunden efter presentationen. Du kan skicka in dina frågor redan nu eller i samband med presentationen.

____________________________________________________________________

Fullständigt bolagsnamn:   Double Bond Pharmaceutical International AB (publ)
Organisationsnummer:       556991-6082
Aktiens kortnamn:               DBP B
Aktiens ISIN-kod:                 SE0007185525

Följ oss på LinkedIn och Twitter!

____________________________________________________________________

DBP är ett farmaceutiskt bolag med verksamhet som inriktar sig framför allt på behandling av cancersjukdomar genom en egenutvecklad drug-delivery-teknologi. Bolaget har i juni 2015 beviljats Orphan Drug Designation-status av European Medicines Agency (EMA) för sin första produkt, SA-033, för behandling av hepatoblastom. Double Bond Pharmaceutical har i oktober 2015 förvärvat rättigheterna till Temodex – ett läkemedel registrerat i Vitryssland för behandling av hjärntumörer. Bolaget har i juli 2016 beviljats Orphan Drug Designation-status av EMA för Temodex.