Handeln i DBP inleds imorgon fredag 2015-07-10

I morgon den 10 juli inleds handeln i Double Bond Pharmaceutical International AB:s (”DBP”) B-aktier på Aktietorget. Teckningstiden i DBP:s listningsemission avslutades den 30 juni 2015. B-Aktier för 14,7 miljoner kronor motsvarande en teckningsgrad om 227 % tecknades i emissionen.

”Jag är oerhört glad över det stora intresset för Double Bond Pharmaceutical International AB och att vi har fått ett stort antal nya aktieägare, som jag härmed vill hälsa varmt välkomna. Tack vare emissionen kan vi nu accelerera produktutveckling för att komma närmare till kliniska studier med våra produkter”, säger Igor Lokot, VD i DBP AB.

Fullständigt bolagsnamn:           Double Bond Pharmaceutical International AB
Organisationsnummer:              556991-6082
Aktiens kortnamn:                       DBP
Aktiens ISIN-kod:                          SE0007185525

För mer information kontakta:
VD – Igor Lokot
Hemsida:
Maila till:
info@doublebp.com

Mer om Double Bond Pharmaceutical International AB:

DBP är ett bolag med verksamhet inom medicinteknik och bedriver utveckling av nya läkemedel genom bolagets nya drug delivery-teknologi: ZIP-deliveryTM. Denna av DBP utvecklade teknologi innebär möjliggörande av målsökande tillförsel av läkemedel till specifika organ och vävnader. ZIP-deliveryTM kan förbättra de terapeutiska egenskaperna hos ett flertal läkemedel som finns på marknaden idag. Bolaget bedriver forsknings- och utvecklingsverksamhet i Uppsala Business Park i ett intensivt samarbete med ledande internationella akademiska institutioner och kommersiella forskningsorganisationer (CROs). DBP eftersträvar kostnadseffektiva lösningar i sin ambition om en snabb produktutveckling.

DBP