DBT Företagslåns tillväxtresa fortsätter – rekryterar Thomas Kindblom som affärsanalytiker

Report this content

Långivaren DBT stärker sin organisation och rekryterar Thomas Kindblom som har lång erfarenhet från storbank. Närmast kommer Thomas från Ultramare AB där han arbetat som ansvarig för kundrelationer. Thomas har tidigare arbetat flera år som företagsrådgivare inom kontorsrörelsen på SEB.

Foto: Michael Hirsch

På DBT Företagslån kommer Thomas att driva arbetet med att utveckla kunderbjudandet och affärsrelationer med både kunder och partners. Thomas kommer även stötta teamet i mötet med kunderna och vid utvärdering av låneförfrågningarna.

"Jag attraheras av den nisch som DBT verkar i där jag ser ett stort behov hos små- och medelstora tillväxtföretag. Min erfarenhet är att det saknas en aktör med detta erbjudande på marknaden. Jag attraheras också mycket av DBT´s affärsmodell där kombinationen av personligt möte och digitala processer skapar förutsättningar för en effektiv och affärsorienterad kreditprocess. Jag ser fram emot att bli en del av DBT-teamet."

Thomas Kindblom, affärsanalytiker DBT Företagslån

"Vi är väldigt stolta att få välkomna Thomas till DBT-familjen. Genom sin mångåriga erfarenhet från företagskrediter på bank och gedigna passion för Sveriges små- och medelstora tillväxtföretag kommer Thomas att utgöra en viktig byggsten i den fortsatta utvecklingen av DBT Företagslån. Att Thomas valt ansluta till oss är ännu ett bevis på styrkan i vårt affärsfokus och behovet för en aktör som DBT Företagslån.”

Alexis Kopylov, VD DBT Företagslån

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA: Alexis Kopylov, VD DBT Företagslån, mail: alexis@dbtforetagslan.se  Mobil: 073-3523379

DBT är en nytänkande och innovativ långivare som fungerar som långsiktig partner till etablerade företag som vill växa. Kombinationen av personligt bemötande, digitala analysprocesser och snabba beslut ger kunderna enkla och trygga krediter. DBTs kunder är små- och medelstora svenska tillväxtföretag med en omsättning på 10-200 MSEK. De har en beprövad affärsmodell med minst två års historik, positiva kassaflöden och är verksamma i alla branscher förutom fastigheter. DBT vill att svenska företag ska växa.

Taggar:

Snabbfakta