Ingmar Bergman lyssnarnas favorit i Sommar

Ingmar Bergman lyssnarnas favorit i Sommar Sveriges Radios 45-åriga programserie Sommar i P1 fortsätter att locka till lyssning och numera är det många som också köper programmen. Statistik från DCM visar att en övervägande del av de Internetbeställda cd-skivorna är från programmet "Sommar" med Ingmar Bergman. Sedan 1999 kan radiolyssnarna beställa sommarpratare både på kassett och cd. Idag beställer lyssnarna allt oftare en skräddarsydd cd med sina favoritvärdar via hemsidan http://www.sr.se/omsr/butik/. Denna internettjänst tillhandahåller DCM och statistik visar att årets mest köpta Sommar-program är det som Ingmar Bergman gjorde. Publiken kan även komponera sin egen cd med Sveriges Radio-innehåll under rubriker som humor, musik, noveller och skrönor. Priset för en personlig och unik cd-skiva är 179 kr. I slutet av året kommer tjänstens innehåll och cd-skivans utrymme att öka betydligt och introduceras med ett specialpris på 99 kr. - Utvecklingen av den här tekniken är mycket positiv och här gläds vi åt att den ger våra lyssnare utökade möjligheter, säger Janeric Sundquist chef för Programförsäljningen och Publikkontakt på Sveriges Radio. - Personalized CD® som är vår egenutvecklade internettjänst ger beställaren en skräddarsydd skiva som vi skickar direkt hem i brevlådan, säger Stefan Claesson, it-chef på DCM. En schematisk bild som visar fem enkla steg från beställning till Personalized CD® bifogas. För ytterligare information kontakta: Stefan Claesson, it-chef på DCM, tfn: 08-477 20 87, mobil: 0709-793064, www.dcm.se Janeric Sundquist, chef för programförsäljningen och Publikkontakt på Sveriges Radio, tfn: 08-784 50 00, www.sr.se DCM, Digital Communication Media AB är en ledande aktör på den nordiska marknaden för digital informationshantering. Företaget erbjuder åtta digitala format för lagring av musik (CD-DA), interaktiva databaser (CD-ROM), film (DVD-Video), samt inspelningsbara media (CD-R). I vår produktportfölj ingår dessutom webbaserade produkter och tjänster såsom konvertering, lagring, distribution och nedladdning av digitala filer och format. Koncernen är etablerad i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Storbritannien genom dotterbolag, varav fem med egen produktion. Omsättningen uppgår till 300 MSEK och koncernen har 175 st anställda. Bolagets tillväxt förväntas ske inom främst dvd-segmentet och inom de webbaserade produkterna och tjänsterna. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/18/20041018BIT20180/wkr0004.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/18/20041018BIT20180/bild.html Bilder