Baristakvalitet i kompakt format med Dedica Maestro Plus

Report this content

De’Longhi presenterar nu sitt senaste tillskott i kategorin manuella espressomaskiner - Dedica Maestro Plus. Den kommer med en helt ny funktion som automatiskt skummar mjölken efter användarens önskade textur och temperatur. Tack vare sin kompakta storlek, endast 15 centimeter bred, är Dedica Maestro Plus perfekt för den med begränsad plats på köksbänken, från det utmanande studentköket till den ytsmarta amatörbaristan.

Dedica-serien låter inte bänkyta eller storlek på kök stå i vägen för en perfekt kopp kaffe. Genom en unik teknologi som möjliggör för exakt temperaturkontroll samt tre temperaturprofiler säkerställer Dedica Maestro Plus optimal extraktion och en smakrik kopp kaffe vid varje bryggning.

– Dedica Maestro Plus har tagits fram med form och funktion i åtanke och är det perfekta tillskottet i alla kaffeälskares kök, oberoende av storlek. Den har en minimalistisk och stilren design och en rad funktioner för att säkerställa en perfekt kopp kaffe. Dedica-sortimentet är, tack vare den kompakta storleken, därför också en utmärkt present till hushållet som önskar sig högkvalitativt kaffe på liten yta, säger Victoria Avén, Brand Manager på De’Longhi Scandinavia.

En helt ny mjölkskumningsfunktion för Dedica-serien presenteras också i Dedica Maestro Plus. Den nya funktionen Auto LatteArt möjliggör för lena mjölkdrycker som tar fram användarens inre barista genom att maskinen automatiskt skummar mjölken efter vald textur och temperatur. Tack vare tre valbara temperaturprofiler och lika många valbara texturinställningar för mjölkskum kan användaren få samma kvalité på mjökskummet hemma som på kafé.  Det gör det möjligt för användaren att välja den temperatur som passar just deras val av mjölkdryck. Till exempel är en temperatur på 60 grader perfekt för för växtbaserade drycker medan 65 grader är den optimala temperaturen för mjölk.

Dedica-serien består av tre manuella espressomaskiner utan kvarn med en lättanvänd kontrollpanel. De kommer i en kompakt och elegant italiensk design i stål eller matt finish och i ett flertal färger. Övriga produkter i Dedica-serien är Dedica Arte, som kommer med  manuell mjölkskumning, och Dedica Style, som kommer med ett justerbart Cappuccino-system för mjölkskumning.

Om Dedica Maestro Plus EC950.M

• Innovativ teknologi - Genom Active Temperature Control och tre temperaturprofiler för kaffebryggning upprätthåller Dedica Maestro Plus en stabil vattentemperatur under extraktionen, vilket hjälper till att höja både smak och potential i kaffet.
  • Auto LatteArt - Njut av bekvämligheten med automatisk mjölkskumning med Auto LatteArt-systemet. Välj mellan tre temperaturinställningar och tre texturnivåer, vilket gör det möjligt att skapa det perfekta skummet för mjölkbaserade drycker.
  • Automatisk rengöring - Sänk bara handstycket till ”Av”-läget så tar Dedica Maestro Plus hand om resten.
  • Förinställda drycker och oändliga mjölkbaserade dryckesalternativ - Med förinställda alternativ för espresso, dubbel espresso och möjligheten att anpassa sitt mjölkskum får användaren oändliga möjligheter att utforska och skapa en signaturkaffe - på sitt sätt.

Dedica Maestro Plus EC950.M finns att köpa på delonghi.com samt hos utvalda återförsäljare. Pris från cirka 4 999 SEK.

För mer information, kontakta:
Daphna Zacharias, presskontakt Adersten&Norlin

Email: daphna@aderstennorlin.com

Om De’Longhi
De’Longhis unika kombination av kvalitet, innovation och design har gjort företaget till en världsledare inom hushållsapparater. Varumärket är del av De’Longhi Group, ett företag listat på Euronext Growth Milan-börsen sedan 2001 och är en av de ledande globala aktörerna av hushållsapparater inom kaffe, matlagning, luftkonditionering och hjälpmedel i hemmen. Förutom att vara ledande tillverkaren av espressomaskiner tillgodoser De’Longhi även hemmen med ett brett sortiment av utrustning som håller våra hem nedkylda, varma, rena och hjälper oss förbereda våra måltider. De’Longhi har som mål att erbjuda innovativa produkter med en unik kombination av stil och prestanda för att göra varje dag speciell. www.delonghi.com.

Snabbfakta