Internationell kaffeupplevelse hemma med nya Dinamica Plus

Report this content

De’Longhi fortsätter att förbättra kaffeupplevelsen i hemmet. Produktuppgraderingen av Dinamica Plus med större display, uppdaterad design och utökad receptlista ger en smidigare användarupplevelse. För den som vill ta del av kaffe från världens alla hörn finns dessutom fyra nya recept. Varför inte njuta av en kopp Verlangerter eller en Galao utan att lämna Sverige?

Den uppgraderade Dinamica Plus kommer med en ny, modern design och en skräddarsydd användarupplevelse. Med Dinamica Plus kan man skapa upp till fyra olika användarprofiler där kaffeupplevelsen baseras helt på individens egna smakpreferenser.

– Med nya och smarta funktioner, användarprofiler, smaker och recept är Dinamica Plus en maskin för den som älskar kaffe, och vill ta med sig den klassiska kaffebar-upplevelsen hem, säger Victoria Avén, Brand Manager på De’Longhi Scandinavia.

För den som gillar att upptäcka kaffe på resande fot så kommer maskinen med fyra nya internationella recept - Cafe Au Lait, Galao, Café con leche och Verlangerter. Dessa recept är endast tillgängliga på Dinamica Plus, och möjliggör för internationella kaffeupplevelser utan att lämna hemmet. Utöver de nya recepten så finns även möjlighet att addera en till mjölkbehållare till modellen. Perfekt för den som uppskattar möjligheten att variera sina mjölkbaserade kaffedrycker och utforska nya smaker.

Från Portugal till Österrike - läs mer om de fyra, nya recepten:

Cafe Au Lait: Cafe Au Lait betyder “kaffe med mjölk” på franska, och härstammar just från Frankrike. Beställer man en Cafe Au Lait i Sverige får man ofta bryggkaffe med mjölk, men i hemlandet görs drycken på en lika stor blandning av espresso och ångad varm mjölk. Cafe Au Lait blir ofta ihopblandad med den italienska motsvarigheten caffé latte som i sin tur avslutas med ett tunt lager skum ovanpå.

Galao: Portugals version av Cafe Au Lait är Galao. Den krämiga drycken består av en del espresso och toppas med tre delar skummad mjölk i ett högt glas.

Café con leche: Även spanjorerna har en variant på klassikern kaffe med mjölk. Den populära kaffedrycken är baserad på en del starkt kaffe eller espresso och en del varm mjölk. Café con leche kommer ursprungligen från Spanien, men har sedan dess emigrerat till att bli en favorit i latinamerikanska länder och samhällen runt om i världen.

Verlangerter: Österrikes motsvarighet till den amerikanska “Long black” är Verlangerter: en espresso där man adderar varmt vatten. Översatt betyder det “den förlängda” - perfekt för den som tycker att en shot espresso tar slut alldeles för snabbt.

Dinamica Plus finns att köpa på delonghi.com samt hos utvalda återförsäljare. Pris från cirka 10 499 SEK.

För mer information, kontakta:
Daphna Zacharias, presskontakt Adersten&Norlin

Email: daphna@aderstennorlin.com

Om De’Longhi
De’Longhis unika kombination av kvalitet, innovation och design har gjort företaget till en världsledare inom hushållsapparater. Varumärket är del av De’Longhi Group, ett företag listat på Euronext Growth Milan-börsen sedan 2001 och är en av de ledande globala aktörerna av hushållsapparater inom kaffe, matlagning, luftkonditionering och hjälpmedel i hemmen. Förutom att vara ledande tillverkaren av espressomaskiner tillgodoser De’Longhi även hemmen med ett brett sortiment av utrustning som håller våra hem nedkylda, varma, rena och hjälper oss förbereda våra måltider. De’Longhi har som mål att erbjuda innovativa produkter med en unik kombination av stil och prestanda för att göra varje dag speciell.
www.delonghi.com.

Taggar: