DebiTech erhåller uppdrag från SAS

Report this content

Det svenska företaget DebiTech har erhållit ett uppdrag från SAS på elektroniska betalningstjänster. Tjänsterna som DebiTech tillhandahåller skall användas i SAS verksamhet för betalningar via telefon från kunder i samband med ändringar och kompletteringar av redan gjorda beställningar.

DebiTechs tjänster tar hand om hela transaktionen när en kund via SAS kundtjänst vill ändra eller göra kompletteringar till sin resa. Vid köp betalar kunden via Visa, MasterCard, Diners Club eller American Express. DebiTechs tjänster verifierar betalning gentemot bank eller kreditinstitut och utbetalning sker till SAS. SAS erhåller betalning direkt från bank eller kreditinstitut och får fullständig återrapportering från DebiTech. DebiTechs tjänster ger effektivare betalningsflöden och lägre administrativa kostnader. – Vi välkomnar SAS som kund. Genom våra tjänster kan nu SAS enkelt ändra eller komplettera befintliga beställningar utan att göra tunga implementationer i sina system då vår tjänst är helt webbasserad, säger Johan Modenius, vVD för DebiTech. – Genom DebiTechs tjänster ökar vår flexibilitet och vi kan lätt hjälpa våra kunder med allt från att boka om biljetter till att addera en golfbag till beställningen. Ett enkelt telefonsamtal till oss är allt som behövs, säger Christina Briheim, Process Manager på SAS. För ytterligare information: Johan Modenius, vVD, Debitech, tel. 08-527 525 00 alt. mobil. 0708-952520 Christina Briheim, Process Manager, SAS, tel. 08-7970000 alt mobil. 070-9972547 Besök även www.debitech.com