DebiTech får nordiskt uppdrag av Fritidsresegruppen

Svenska företaget DebiTech får nytt nordiskt uppdrag från Fritidsresegruppen för säkra elektroniska betalningstjänster.

DebiTech kommer framöver att ta hand om alla transaktioner när en kund köper resa via någon Fritidsresegruppens Nordiska sajter. Vid betalning av resa med till exempel Visa, MasterCard, American Express etc eller genom direktbetalning via Internetbank, direktverifierar DebiTech själva betalningen hos bankerna och kreditinstituten. Fritidsresor får därefter betalning direkt från dessa och får fullständig återrapportering från DebiTech. – Vi ser fram emot att få Fritidsresegruppen som kund. De har förstått värdet av att effektivisera sin intäktsmodell och säkra betalningar via Internet, säger Johan Modenius, vVD för DebiTech. – Vi valde DebiTech för att de har det största urvalet av betalsätt på den nordiska marknaden, vilket är väldigt viktigt för oss. Dessutom uppfyller deras tjänster våra krav som vi och våra kunder kräver på trygga och säkra transaktioner, säger Åsa Bräster, Cash Manager på Fritidsresor.