Decam ger fördel Swedish Open

Decam ger fördel Swedish Open Skapar Båstadstennisens nya "look" på webben Game, set och match! Decam erövrade det prestigefyllda och eftertraktade uppdraget som officiell IT-partner för Swedish Open i Båstad. Turneringen görs attraktiv för en internationell publik - genom läcker formgivning och tennisspel över Internet. Dessutom förser Decam arrangörerna med sitt nyutvecklade system för blixtsnabb uppdatering. I den kompletta och användarvänliga Internetlösning som Decam nu skapar för Swedish Open nyttjas för första gången mediakommunikationsföretagets eget uppdateringsgränssnitt. Decam bidrar inte bara med design och innehåll - man ger också Swedish Open ett lätthanterligt, unikt och dynamiskt Internetverktyg! Produkten, som är utvecklad på Decams webbyrå, gör det möjligt för turneringens administratörer att själva hålla sajten aktuell för en global publik - och media. På sekunder kablar de ut senaste nytt på nätet. Man räknar med hundratusentals besökare på hemsidan från och med nu. Även de mest långväga tennisentusiasterna kommer på så vis att via Internet få uppleva turneringens nya, uppfräschade nätansikte. Och det är viktigt, för konkurrensen mellan dagens pengastinna tävlingar är hård. Det handlar om status. Konsultera idag Därför kände sig mycket riktigt flera heta IT-företag kallade att bli turneringens officiella partner. Men det var Decam som drog det längsta strået och blev utvalt. Företaget har i dagarna - nätledes - trätt in på det svenska tennisundrets hemmarena i Båstad. Och vd Per Magnusson är förtjust över uppmärksamheten: - Under veckan i Båstad ges det möjligheter till så mycket mer än att bara avnjuta världstennis. Det är ett utmärkt tillfälle för oss att visa upp Decams unika och framsynta konstellation. För vår del lär det här uppdraget som officiell partner följas av fler, engagemanget går hand i hand med vår intensiva expansion. Trots att den mest klassiska svenska tennisturneringen inte avgörs förrän i mitten av juli går det alltså redan att "gå på nät" och läsa om årets digra startfält. Hemsidan har adressen www.swedishopen.org. Önskas mer information? Ring Per Magnusson, vd, Decam, 0455 - 33 71 65, 0709 - 99 55 92, per.magnusson@decam.se Ovanstående text finns att hämta på www.decam.se, där det även finns en länk till Swedish Opens nya webbsajt. Decam AB är ett mediakommunikationsföretag som genom spetskompetens inom reklam, Internet, film och TV skapar kompletta kommunikationskoncept och strategiska affärslösningar för företag och organisationer runt om i Europa. Företagets specialitet är dess unika bredd: Decams reklambyrå, webbyrå och film- och TV-produktionsenheter levererar tillsammans mediala helhetslösningar och täcker in samtliga kommunikationsvägar - från reklam till underhållning. Företaget har idag kontor i Karlskrona, Stockholm och Växjö. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/05/20000405BIT00960/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/05/20000405BIT00960/bit0002.pdf