Decam köper SRB och Race

Decam köper SRB och Race Komplett kommunikationskoncept har bäddat för kraftigare expansion Decam AB (publ.) har förvärvat Smålands Reklambyrå och Race Communication i Växjö. Trojkan formar ett unikt mediakommunikationsföretag med omkring 70 medarbetare. Decam får därmed en starkare position på den nya ekonomins hetaste arena: där IT möter reklam och media. Decam var tidigt ute med att samla en reklambyrå, en webbyrå och filmproduktion under samma tak och började redan 1995 utveckla denna företagsstruktur som så många i IT- respektive reklambranschen idag eftersträvar. - Det har givit oss enorma möjligheter och en växande kundstock med stor geografisk spridning. Därför inkorporerar vi nu SRB och Race i vår eftertraktade one stop shopping-organisation, säger vd Per Magnusson. Mångfald, rutin och fräschör Intresset för Decam, som tar fram kompletta marknadsstrategiska lösningar för företag och organisationer i Sverige och Europa, har blivit så stort att Per Magnusson anser att förvärven kommer följdriktigt. Och dessutom pågår redan förhandlingar om ytterligare förvärv, i såväl Sverige som utomlands. Anrika Smålands Reklambyrå, SRB, är en tungt etablerad fullservicebyrå med gedigna kundrelationer. Med sin raka och säljande kommunikation har SRB byggt upp flera av Sveriges stora varumärken. Race Communication är ett ungt och snabbt växande företag som på kort tid visat hur man väcker intresse och bygger hållbara strategier. Race har svept in som en frisk fläkt och för fram stora kunder inom bland annat livsmedels-, skogs- och möbelbranscherna till den nya ekonomin. Samlad spetskompetens - Vi vågar påstå att Decam tillsammans med dessa förvärv blir ett av Sveriges mest kompletta mediakommunikationsföretag. Vi har spetskompetens inom varumärkesbyggande och strategisk marknadsföring, Internet, reklam, film, TV och förmågan att dra den röda tråden genom samtliga kanaler. Vi har inte för avsikt att bli störst, utan bäst, säger Per Magnusson. Ovanstående text samt bilder finns att hämta på www.decam.se För mer information kontakta Per Magnusson, vd, Decam AB (publ.), per.magnusson@decam.se Telefon direkt 0455-33 71 65, växeln 0455-229 60 Decam AB (publ.) är ett mediakommunikationsföretag, vars reklambyrå, webbyrå och film- och TV-produktionsenheter skapar fullständiga kommunikationskoncept och strategiska affärslösningar för företag och organisationer. Företaget finns i Karlskrona, Stockholm och Växjö. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/21/20000621BIT00960/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/21/20000621BIT00960/bit0002.pdf