• Decam/

Färsk rekryt bådar gott-gott för Decam -Decam kapar rutinerad marknadsförare till Karlskrona Anders Johansson, 44: Vasaloppsåkare x 8 och med en bakgrund som marknadsförare för Carlshamn Mejeri blir byråledare för mediekommunikationsbyrån Decams Karlskronakontor. -Det här är ett prestigefyllt kap för oss och precis vad byrån i Karlskrona behöver. En kille som varit med och byggt upp ett av landets mest kända konsumentvarumärken och samtidigt är en äkta Lyckebybo. Han är guld värd för alla som sysslar med marknadskommunikation och vi vet att det var många som drog i honom, säger Sven Johansson VD. Decam har efter sommaren utvecklats fort. Förvärven av reklambyråerna Race Communications, Smålands Reklambyrå och Åkesson har genomförts. Barnproduktionsenheten Big Bite har sålts. Tanken att bli den bästa partnern i Europa för företag- och organisationer med marknads- och kommunikationsbehov har stärkts upp genom utvecklingen. en av landets ledande marknadskommunikatörer åt företag och organisationer -Bra reklam har ofta ett underhållningsvärde. Decams breda erfarenhet av reklam, mediekommunikation och underhållning på nationell nivå kändes som ett perfekt utgångsläge för att fortsätta utveckla Karlskronabyrån. Min erfarenhet som köpare av stora marknadskampanjer passar bra in i "teamet" för Decam Karlskrona. Detta känns som en perfekt utmaning för mig, säger Anders Johansson. Decam AB (publ) är en mediekommunikationsbyrå med spetskompetens inom traditionell reklam-, film-, tv- och internetbaserad kommunikation. Bolaget producerar fullständiga marknads- och kommunikationskoncept för företag och organisationer i Europa. Decam har idag ca 70 anställda med kontor i Karlskrona, Stockholm, Växjö och Karlshamn. För ytterligare information, ring: Anna Wallin, marknadschef, Decam, 0455 - 33 71 86, anna@decam.se eller Anders Johansson, byråledare, Decam, 0455-33 71 67, anders.johansson@decam.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/18/20001018BIT00750/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/18/20001018BIT00750/bit0002.pdf