Rassel och pling för Decam

Rassel och pling för Decam Producerade TV-bilderna från cykelfesten Postgirot Open Cykeltävlingen Postgirot Open erövrade i år ett ännu större utrymme i nationell TV. Det är ett resultat av Postgirot Banks målmedvetna och långsiktiga arbete tillsammans med TV-producenterna på Decam. Film-, webb- och reklambyrån Decam, med huvudkontor i Karlskrona, svarade i år för sjunde året i rad för TV-bilderna från Postgirot, som är Skandinaviens största cykellopp med tio proffslag från kontinenten i startfältet. Decams totalansvar ute på vägarna innebar den här gången all bearbetning och produktion av bilderna till nyhetsinslagen i SVT:s och TV4:s sportsändningar samt dagliga 30 minuter långa sammandrag för Viasat Sport. Betydande utveckling Det gigantiska följet tillryggalade nära 100 mil på sin rutt genom det junifagra Sverige. Starten gick i Uppsala på onsdagen, och på söndagen, den 17 juni, var det målgång på Avenyn i Göteborg. Loppet, som i år firade 20-årsjubileum, har vuxit till en stjärnspäckad folkfest som lockar storpublik längs vägen. - När vi kom in i tävlingen som TV-producent 1995 var det en kamera på en motorcykel och en reporter från TV-sporten som gällde. Idag arbetar 15 personer med medieproduktionen i vår regi under tävlingsdagarna. Vi började mediebearbetningen direkt efter nyår, berättar Decams vd och tillika producenten Sven Johansson. För mer information, vänligen kontakta: Sven Johansson, vd, Decam, tel 0708 - 88 13 03 Decam AB är en business-to-businessbyrå med bred spetskompetens inom kommunikation, samverkande medier och underhållning som skapar och säljer skräddarsydda marknads- och kommunikationskoncept för företag och organisationer. Decam är ett publikt bolag som vuxit med i genomsnitt 57 procent per år sedan starten 1989. Idag har Decam cirka 50 medarbetare vid kontor i Karlskrona, Stockholm, Växjö och Karlshamn. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/27/20010627BIT00810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/27/20010627BIT00810/bit0001.pdf