Sven Johansson tillbaka som chef för Decam

Sven Johansson tillbaka som chef för Decam Per Magnusson leder bolagets internationella satsning Sven Johansson är tillbaka som verkställande direktör i mediabolaget Decam. Per Magnusson som under året drivit Decams starka expansion, med förvärv av reklambyråerna Race och SRB, samt byggt en strategi för en internationell expansion väljer nu att sänka sitt arbetstempo. - Jag har under sommaren genomgått två allvarliga ögonoperationer och vill inte riskera min hälsa, säger Per Magnusson. - Nu kan jag fokusera på några viktiga områden för Decam - vår expansion i Europa och kunduppdrag som är IT-relaterade. Sven Johansson startade Decam 1989 och verkade som bolagets VD under tio år. Det senaste året har han fungerat som arbetande styrelseledamot. - Jag tycker det är mycket spännande att vara tillbaka som operativt ansvarig, min ambition är att fortsätta arbetet med att växa och inom det närmaste halvåret notera bolaget på Stockholmsbörsen. Jag ser det också som en stor utmaning att tillsammans med Per Magnusson, slutföra de förhandlingar vi startat med partners i Frankrike och Schweiz, säger Sven Johansson. Decam med huvudkontor i Karlskrona, finns i dag också i Växjö och Stockholm. Bolaget har ett 70-tal anställda och arbetar med mediakommunikation i olika former, bland kunderna märks AGA Healthcare, Telia Homerun, Ericsson Software Technology, Sveriges Verkstadsindustrier, Siba, ICA och Södra. FÖR INFORMATION: Sven Johansson 0708-88 13 03, 0455-229 60 Per Magnusson 0709-99 55 92, 0455-229 60 www.decam.se (hämta texten på nätet) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/03/20000803BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/03/20000803BIT00240/bit0002.pdf