Deccan har ökat till 33,0 % i IBS, vilket leder till budplikt

Report this content

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller inom Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Sydafrika eller Nya Zeeland. Pressmeddelandet får heller inte distribueras i något land där det förutsätts ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

Deccan Value Advisors Fund L.P., A/D Value Fund L.P., Y/D Value Fund L.P. och Deccan Value Advisors Fund Ltd (”Deccan”) har, genom förvärv av teckningsrätter, ökat sitt innehav i IBS AB (publ) (”IBS”) från 8,23 % av aktierna och 29,86 % av rösterna till 12,4 % av aktierna och 33,0 % av rösterna och därmed passerat gränsen för budplikt.

Deccan överväger nu följande alternativ; (i) att uppfylla budplikten genom att, i enlighet med bestämmelserna om budplikt enligt lagen (2006:451) om offentliga uppköpserbjudanden på aktiemarknaden, lämna ett offentligt erbjudande till samtliga aktieägare i IBS, (ii) att ansöka om dispens från budplikten hos Aktiemarknads-nämnden eller (iii) att överlåta de överskjutande aktierna inom fyra veckor från det att gränsen för budplikt passerades.

Deccan avser att meddela marknaden om vilket förfaringssätt som kommer att iakttas så snart beslut därom har fattats.

Deccan Value Advisors Fund L.P.,
A/D Value Fund L.P.,