Deccans offentliggörande av utfall av budpliktsbud

Report this content

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller inom Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Sydafrika eller Nya Zeeland. Pressmeddelandet får heller inte distribueras i något land där det förutsätts ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

Deccan Value Advisors Fund L.P., A/D Value Fund L.P., Y/D Value Fund L.P. och Deccan Value Advisors Fund Ltd (”Deccan”) offentliggör att accepter till Deccans of-fentliga kontanterbjudande till aktieägarna i IBS AB (”IBS”) (”Erbjudandet”) motsva-rande cirka 42,0 procent av samtliga utestående aktier i IBS erhållits och att Deccan full-följer Erbjudandet. Anmälningsperioden löpte ut den 18 augusti och Deccan avser inte att förlänga anmälningsperioden.

Deccan offentliggör att fullföljandevillkoret om myndighetsgodkännande har frånfallits och att Erbjudandet fullföljs. Anmälningsperioden löpte ut den 18 augusti 2008 klockan 15.00 och Dec-can av ser inte att förlänga anmälningsperioden. Deccans Erbjudande har under den ordinarie anmälningsperioden accepterats av ägare till sammanlagt 53 203 928 aktier, vilket motsvarar cirka 42,0 procent av aktiekapitalet och cirka 32,3 procent av det totala röstetalet i IBS. Deccan har inte förvärvat några aktier utanför Erbjudandet förutom teckning i kvittningsemissionen avseende Deccans rätt till garantiprovision, varvid Deccan tecknade sig för ytterligare aktier motsvarande cirka 0,9 procent av aktiekapitalet och cirka 0,7 procent av det totala röstetalet i IBS. Efter budets genomförande kommer Deccans totala aktieinnehav i IBS motsvarande cirka 69,8 procent av aktiekapitalet och cirka 77,0 procent av det totala röstetalet i IBS.

Deccan avser att omkring den 22 augusti 2008 påbörja erläggandet av vederlag för de aktier som lämnats in senast vid den ordinarie anmälningsperiodens utgång.

Deccan Value Advisors Fund L.P.,
A/D Value Fund L.P.,
Y/D Value Fund L.P. och
Deccan Value Advisors Fund Ltd