Decerno tecknar ramavtal med Åklagarmyndigheten med ordervärde 80 MSEK

Stockholm den 17 januari, 2017

Addnode Groups dotterbolag Decerno har som ensam leverantör vunnit Åklagarmyndighetens upphandling av ramavtal för systemutveckling. Även Ekobrottsmyndigheten kan utnyttja avtalet.

Ramavtalet gäller under fyra år och förväntas omsätta ca 20 MSEK årligen.

Decerno har lång erfarenhet av digitalisering av rättskedjan och har tillsammans med Åklagarmyndigheten tagit fram ett av de mest moderna IT-systemen inom området. Det stöder åklagarnas hantering av brottmål och har direktkoppling till polisens system. Systemet används av 1100 åklagare samt 300 administratörer.

– Vi är stolta över att vi har fått fortsatt förtroende. Vi ser mycket fram emot ett fördjupat samarbete kring digitaliseringen av rättsväsendet, säger Mats Dahl, VD på Decerno.

För mer information, vänligen kontakta:
Mats Dahl, VD, Decerno AB
Tel: +46 (0)8 630 75 15, e-post: mats.dahl@decerno.se

Om Decerno
Decerno är ett konsultföretag som utvecklar skräddarsydda system med helhetsansvar. Det ger kunderna ökad effektivitet, unika konkurrensmedel och en enklare vardag. Vi stödjer alla faser från förstudie och utveckling till förvaltning och support. Decerno har kontor i Kista och Göteborg med totalt ca 80 medarbetare. Företaget ingår i börsnoterade Addnode Group som under 2015 omsatte 1,9 miljarder kr. För mer information se även www.decerno.se eller kontakta Mats Dahl.

Taggar: