Beslut på ordinarie bolagsstämma i Decim den 29 april 2002

Report this content

Beslut på ordinarie bolagsstämma i Decim den 29 april 2002, i enlighet med tidigare publicerade förslag, samt beslut på konstituerande sammanträde samma dag: · Val av styrelse Till ordinarie styrelseledamöter för tiden intill dess nästa ordinarie bolagsstämma hållits omvaldes Arne Forsell, Anders Johansson, Bo Lindkvist, Leif Marklund och Jan Würtz. · Ändring av bolagsordning Bolagsstämman beslutade att förtydliga bolagsordningen genom att ange att bolagsstämma får hållas även i Solna kommun, Stockholms län. Vidare ändrades bolagsordningen till följd av beslutet (se nedan) om nedsättning av aktiekapitalet. · Nedsättning av aktiekapitalet Bolagsstämman beslutade om nedsättning av bolagets aktiekapital från nuvarande 44.736.325 kronor till 4.473.632,50 kronor genom minskning av akties nominella belopp från 5 kronor till 50 öre. · Bemyndigande om nyemission med företrädelserätt för befintliga aktieägare Bolagsstämman bemyndigade styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen, under tiden intill nästkommande ordinarie bolagsstämma besluta om företrädelseemission av aktier av serie B samt att ändra bolagsordningen som en följd av de övriga vid stämman fattade besluten. Skellefteå den 29 april 2002 För ytterligare information kontakta: Jan Würtz, Verkställande direktör Telefon 0910-546 00 Mobil 070-592 56 70 Staffan Holmström, Ekonomi och Finans Telefon 0910-546 00 Mobil 070-31 546 52 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/30/20020430BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/30/20020430BIT00130/wkr0002.pdf