Affärsområdeschef Eva Domanders invald i Bemanningsföretagens styrelse

Report this content

På Bemanningsföretagens årsstämma den 21 maj valdes Eva Domanders in som ledamot i Bemanningsföretagens styrelse. Eva representerar Dedicare, ett av nordens största vårdbemanningsföretag.

Bemanningsföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation för företag med verksamhet inom uthyrning, omställning och rekrytering. Organisationens främsta uppgift är att säkerställa en fortsatt väl fungerande och expanderande bemanningsbransch i Sverige. Det är på många sätt viktigt att företag som stimulerar rörlighet hörs i arbetsmarknadspolitiken. Bemanningsföretagen ingår i Almega och är medlem i Svenskt Näringsliv.

-Vi har en stor och långsiktigt personalbrist inom den svenska vården. Jag ser fram emot att arbeta i bemanningsföretagens styrelse och där verka för Dedicare och övriga auktoriserade bemanningsföretags branschfrågor. Våra resursläkare och resurssjuksköterskor är ett effektivt sätt att hantera personalbristen inom vården, säger Eva Domanders.

Informationen i detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande den 22 maj kl. 12.30 (CET).

För ytterligare information om bolaget hänvisas till bolagets hemsida www.dedicare.se.

Eva Domanders, Affärsområdeschef, tel 08-555 656 31