Dedicare etablerar verksamhet i Danmark

Som ett led i vår övergripande vision om att bli ett av Europas ledande bemanningsföretag inom vård och socialt arbete har vi etablerat Dedicare i Danmark. Kontoret ligger i Köpenhamn och initialt fokus för vår danska verksamhet är bemanning av sjuksköterskor.

Vi har anställt Eva Juhl som Country Manager.

Krister Widström, VD och koncernchef, tel +46 70 526 7991

Eva Juhl, Country Manager Danmark, tel +45 53 80 0818

Dedicare är ett auktoriserat bemanningsföretag. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm och är verksamt i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Dedicare är medlem i Almega Kompetensföretagen och NHO (Næringslivets Hovedorganisasjon) och har därmed kollektivavtal. Bolaget är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2008 och miljöcertifierat enligt ISO 14001:2004.

Ringvägen 100, uppgång E, 10 tr

Dedicare är ett av Nordens största bemanningsföretag inom vård och socialt arbete med verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Vi bemannar och rekryterar sjuksköterskor, läkare, socionomer, pedagoger och chefer. Bland våra kunder finns både offentliga och privata uppdragsgivare. Dedicare har varit verksamt sedan 1996 och börsnoterades på Nasdaq Stockholm 2011. I Sverige är Dedicare medlem i Almega Kompetensföretagen. I Norge är Dedicare medlem i NHO (Næringslivets Hovedorganisasjon). I Danmark är Dedicare medlem i Dansk Erhverv och Vikarbureauernes brancheforening. Bolaget är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2008 och miljöcertifierat enligt ISO 14001:2004.