Dedicare stärker sitt erbjudande inom omställning och coachning med ACT

Dedicare har nu knutit till sig Nils-Eric Tedgård en av Sveriges främsta utbildare inom ACT. Dedicare kommer nu att erbjuda sina kunder ACT utbildning vilket är en relativt ny metod inom stresshantering. ACT är en banbrytande evidensbaserad metod mot stress som bygger på KBT.

-Våra kunder efterfrågar redan ACT-utbildning och det är glädjande att vi nu kan erbjuda detta som ett av de första företagen i Sverige- säger Dedicares vd Stig Engcrantz.

Metoden är utvecklad i USA av Steven Hayes, University of Nebraska. ACT, att hantera stress och främja hälsa, ger deltagarna ett förhållningssätt att hantera den stress som är ofrånkomlig när vi lever vårt dagliga liv. De som genomgått kursen har sänkt arbetsrelaterad stress och ökat sin generella psykiska hälsa. Forskning från både Sverige och England visar att detta är en effektiv metod för att minska stress för vuxna och ungdomar.

Informationen lämnades för offentliggörande den 5 september 2011 kl 16.52 (CET).

För ytterligare information om bolaget hänvisas till bolagets hemsida www.dedicare.se.