Dedicare startar verksamhet inom omsorg

Dedicare breddar sin verksamhet i Sverige och startar upp verksamhet inom området funktionshinder den 1 november 2010.

Verksamheten kommer att drivas från det nystartade bolaget Dedicare Omsorg AB. VD i det nya bolaget blir Ulf Tunemar med mer än 10 års erfarenhet inom branschen. Ulf kommer närmast från en tjänst som regionchef på Attendo Care. Bolaget kommer i ett första skede att etablera och utveckla verksamhet inom Personlig Assistans.

Assistansreformen kom till 1994 och har lett till ökad livskvalitet för assistansberättigade och deras anhöriga. Många har fått en ökad självständighet och förutsättningar för att aktivt kunna delta i samhället.  Marknaden har utvecklats i snabb takt från 1994. År 2006 fanns det ca 14 000 assistansberättigade som tillsammans sysselsatte ca 50 000 assistenter i Sverige. Personlig Assistans är idag en mångmiljard marknad som bedöms fortsätta växa med minst 10 procent per år.

Dedicare omsorg kommer att arbeta med starkt fokus på kvalitet och utveckling. Bolagets vision är att skapa goda levnadsvillkor för funktionshindrade. Vi kommer att arbeta utefter våra värderingar som är ödmjukhet, målmedvetenhet och flexibilitet.

För mer information, kontakta:
Ulf Tunemar, VD Dedicare Omsorg AB, tfn. 08-446 60 60
Stig Engcrantz, VD Dedicare AB, tfn. 08-555 651 07

Dedicare Omsorg erbjuder snabb, trygg och säker assistans av högsta kvalitet till personer med funktionsnedsättning. Dedicare Omsort är ett dotterbolag till Dedicare AB.