Deel anställer digital nomad för husbilsäventyr

● Deel hjälper företag att rekrytera och anställa globalt, och är ett av världens snabbast växande bolag. Nu letar Deel efter en expert på sociala medier som ska resa i Australien och Nya Zeeland för att skapa innehåll.

● Den digitala nomaden kommer att resa i en fullt utrustad skåpbil, och dokumentera hela upplevelsen, i sex månader.

● Deel kommer att täcka kostnaderna för mat, bostad (möblerad skåpbil), wifi, resor, bensin och parkering. Företaget kommer också att ersätta de arbetsrelaterade utgifter som krävs för att skapa innehåll.

● Lönen är 3 400 USD varje månad (ca 38 000 kronor).

● Sista ansökningsdag är den 11 oktober 2022.

Stockholm, 29 september 2022. Deel har öppnat ansökningsprocessen för att bli företagets sociala medier-nomad. Den lyckliga som väljs ut kommer att tillbringa sex månader på resande fot i en fullt möblerad husbil, på vägarna i Australien och Nya Zeeland, och skapa innehåll från sina resor och sitt distansarbete.

– Det här är en fantastisk möjlighet och ett sätt för oss att illustrera att framtidens arbetsplats kan vara många olika saker, exempelvis en husbil på en exotisk plats, säger Daniel Eisenberg, som ansvarar för Deels expansion i Norden.

Deels plattform gör det lättare för företag att leda sin arbetsstyrka var som helst i världen, baserat på idén ​​att människor ska kunna göra sitt drömjobb, oavsett var de befinner sig. Företagets första sociala medier-nomad kommer att visa upp möjligheterna med distansarbete på Deels sociala kanaler, och demonstrera hur det är att bli anställd och betald genom Deels plattform. Förutom att den anställde får tillgång till en fullt utrustad skåpbil kommer hen att få en månadslön på över 3 400 dollar (cirka 38 000 kronor), visum, bidrag till måltider, bränsle och parkering, och flexibla timmar.

– Sverige är ett land som ligger i framkant digitalt och vi har många begåvade content-kreatörer. Det vore kul att se många svenska ansökningar trilla in, säger Daniel Eisenberg.

Möjligheten riktar sig till personer med mer än tre års erfarenhet av innehållsskapande för sociala nätverk, eller som varumärkesambassadörer.  Personen talar och skriver engelska, älskar den nomadiska livsstilen och har en passion för att lära sig nya saker och dela dem med andra. Den perfekta kandidaten är någon som vill bryta sina rutiner och ge sig ut på en otrolig resa genom Australien och Nya Zeeland. Från storstäder som Wellington och Sydney, till imponerande natur, som Uluru - en av regionens mest kända naturattraktioner.

Redo att ge dig ut på vägen? Läs mer och ansök på deel.com/dream-job före den 11 oktober 2022.

Mail: johan.darin@talecontent.se