Nytt AI-verktyg för att hantera globala team

Stockholm, den 18 oktober 2023. Deel har lanserat AI-assistenten Deel IQ  för globala team. Deel IQ  hjälper arbetsgivare, från små startups till större företag, med allt från komplexa arbetsrättsfrågor till rapporter.

Deel IQ stöttas av OpenAI:s ChatGPT och har tillgång till Deels globala kunskapsbas, som är ett 200 personer starkt team, bestående av lokala HR-experter och jurister. Dessa resurser gör att Deel IQ kan förvandla vilken organisation som helst till en expert inom global HR.

Företag som använder Deel IQ kan få exakt och pålitlig information om lokala lagar och bästa praxis i över 150 länder. Genom att dra nytta av Deels kunskapsbas kan företag säkerställa regulatorisk efterlevnad för var och en av deras anställda, oavsett var de bor.

Dessutom kan arbetsgivare använda Deel IQ för att snabbt hämta viktig data, som totala kostnader relaterade till anställda eller antalet anställda inom särskilda kompetensområden, direkt från deras egen företagsdata via Deel-plattformen. Genom att använda sådana arbetskraftsdata kan företag snabbt skapa rapporter för att få värdefulla insikter om sina team utan att behöva förlita sig på krångliga, manuella, rapporteringsprocesser.

"Med Deel IQ kan företag smidigt få tillgång till pålitlig global HR-information från Deel, plus insikter från deras egna arbetskraftsdata", säger Daniel Eisenberg, landschef för Sverige på Deel. "Nu behöver  företagsledare och HR-team bara ställa relevanta frågor, och kan sen använda den information de får  för att fatta välgrundade rekryteringsbeslut".

"Deel erbjuder redan företag runt om i världen verktygen och självförtroendet de behöver för att hitta kompetenser och växa i andra länder", säger Eisenberg. "Deel IQ hjälper arbetsgivare att undvika vanliga felsteg inom global rekrytering och hantering av anställda."

Deel IQ erbjuder insikter om kontrakt och faktura-data, samtidigt som säkerheten garanteras genom flera skyddslager. Tillgången till både AI och databasen är begränsad till Deels virtuella privata moln, en så kallad VPC-miljö, vilket garanterar att data inte delas offentligt. Deel IQ är skyddad av en åtkomstkontroll, vilket garanterar att tillgången till data  är begränsad till användare med lämpliga behörigheter.

Deel IQ finns för närvarande tillgängligt i beta för Deels kunder.

För ytterligare info och intervjuförfrågningar:
Mail: johan.darin@talecontent.se